Wiadomości
Od 2007 Raytheon nie dostarczył USAF 193 z 552 zamówionych pocisków AIM-120 AMRAAM. Stracił na tym 621 mln USD.

Z powodu problemów z jakością silników dostarczanych przez Alliant Techsystems producent pocisków kierowanych klasy powietrze-powietrze AIM-120 - Raytheon od kilku lat nie wywiązuje się z wielkości dostaw przewidzianych kontraktem. Od 2007 dostarczył tylko 359 z 552 zamówionych pocisków. W latach 2007-2009 stracił na tym 202 mln USD, a w 2010 aż 419 mln USD.
Według AW&ST, jakość dostarczanych AIM-120 spełnia wszystkie wymagania. Jednak znaczna część dostarczanych przez ATK silników jest przed montażem odrzucana przez kontrolę jakości. Raytheon szuka więc alternatywnego dostawcy napędów do pocisków. Może nim zostać norweski koncern Nammo.
Pociski AIM-120 i przeciwradiolokacyjne AGM-88 HARM miały zostać zastąpione jednym typem pocisku - JDRADM (Joint Dual-Role Air Dominance Missile), nazywanym też NGM (Next Generation Missile). Program jego budowy miał kosztować 15 mld USD. Pentagon zrezygnował jednak w połowie lutego z jego finansowania, uznając że jest zbyt drogi.
Tymczasem na Tajwanie trwa postępowanie dotyczące pęknięć osłon radiolokatora układu samonaprowadzającego pocisków AIM-120. Tajwan dysponuje obecnie 120 AIM-120C-5 i 218 AIM-120C-7, stanowiącymi uzbrojenie 146 myśliwców F-16. Pierwsze z nich zostały dostarczone w 2004. Według wstępnych ocen, powodem pęknięć jest niska odporność ceramicznych osłon na wilgoć. Tajwańczycy zwrócili się do Raytheona o naprawnienie wadliwych pocisków. Podkreślają przy tym, że są one przechowywane w warunkach zgodnych z wymaganiami producenta, a we francuskich kpr MICA i rodzimych Tien Chien II Sky Sword nie ma podobnych problemów.
Z powodu problemów z jakością silników dostarczanych przez Alliant Techsystems producent pocisków kierowanych klasy powietrze-powietrze AIM-120 - Raytheon od kilku lat nie wywiązuje się z wielkości dostaw przewidzianych kontraktem. Od 2007 dostarczył tylko 359 z 552 zamówionych pocisków. W latach 2007-2009 stracił na tym 202 mln USD, a w 2010 aż 419 mln USD.
Według AW&ST, jakość dostarczanych AIM-120 spełnia wszystkie wymagania. Jednak znaczna część dostarczanych przez ATK silników jest przed montażem odrzucana przez kontrolę jakości. Raytheon szuka więc alternatywnego dostawcy napędów do pocisków. Może nim zostać norweski koncern Nammo.
Pociski AIM-120 i przeciwradiolokacyjne AGM-88 HARM miały zostać zastąpione jednym typem pocisku - JDRADM (Joint Dual-Role Air Dominance Missile), nazywanym też NGM (Next Generation Missile). Program jego budowy miał kosztować 15 mld USD. Pentagon zrezygnował jednak w połowie lutego z jego finansowania, uznając że jest zbyt drogi.
Tymczasem na Tajwanie trwa postępowanie dotyczące pęknięć osłon radiolokatora układu samonaprowadzającego pocisków AIM-120. Tajwan dysponuje obecnie 120 AIM-120C-5 i 218 AIM-120C-7, stanowiącymi uzbrojenie 146 myśliwców F-16. Pierwsze z nich zostały dostarczone w 2004. Według wstępnych ocen, powodem pęknięć jest niska odporność ceramicznych osłon na wilgoć. Tajwańczycy zwrócili się do Raytheona o naprawnienie wadliwych pocisków. Podkreślają przy tym, że są one przechowywane w warunkach zgodnych z wymaganiami producenta, a we francuskich kpr MICA i rodzimych Tien Chien II Sky Sword nie ma podobnych problemów.