Wiadomości
W ciągu zaledwie 2 pierwszych dni targów lotniczych na podparyskim Le Bourget, Airbus podpisał umowy - wstępne i potwierdzone - dotyczące sprzedaży aż 730 samolotów pasażerskich.
Przedstawiciele Airbusa podpisali potwierdzone umowy sprzedaży 412 samolotów za ok. 44 mld USD oraz wstępne porozumienia, otwierające drogę do finalnych negocjacji, w sprawie potencjalnej sprzedaży 312 maszyn za 28,2 mld USD.
To bardzo pozytywne rezultaty dla całej branży lotniczej, świadczące o znacznej poprawie sytuacji przewoźników. W 2007, jeszcze w okresie ogromnych, przedkryzysowych zamówień, oba największe koncerny, Airbus i Boeing, sprzedały na Le Bourget 506 samolotów pasażerskich.
Biorąc pod uwagę, że Amerykanie sprzedali na tegorocznej edycji targów kilkadziesiąt samolotów, a do końca imprezy pozostało jeszcze kilka dni, można przyjąć z dużą dozą pewności, że rezultaty sprzed 4 lat zostaną znacznie przekroczone.
To, co stanowi pewne zaskoczenie jest stopień dominacji Airbusa. Co prawda europejska impreza w ostatnich latach zawsze dawała zwycięstwo temu koncernowi na Boeingiem, co związane jest przede wszystkim z lokalizacją targów, jednak nigdy w aż takim stopniu.
Co więcej, podpisane umowy z AirAsia i IndoGo, są rekordowe w całej historii lotnictwa. Pierwszy z przewoźników zamówił bowiem aż 200 A320neo, zaś drugi 180 maszyn tej rodziny.

Przedstawiciele Airbusa podpisali potwierdzone umowy sprzedaży 412 samolotów za ok. 44 mld USD oraz wstępne porozumienia, otwierające drogę do finalnych negocjacji, w sprawie potencjalnej sprzedaży 312 maszyn za 28,2 mld USD.
To bardzo pozytywne rezultaty dla całej branży lotniczej, świadczące o znacznej poprawie sytuacji przewoźników. W 2007, jeszcze w okresie ogromnych, przedkryzysowych zamówień, oba największe koncerny, Airbus i Boeing, sprzedały na Le Bourget 506 samolotów pasażerskich.
Biorąc pod uwagę, że Amerykanie sprzedali na tegorocznej edycji targów kilkadziesiąt samolotów, a do końca imprezy pozostało jeszcze kilka dni, można przyjąć z dużą dozą pewności, że rezultaty sprzed 4 lat zostaną znacznie przekroczone.
To, co stanowi pewne zaskoczenie jest stopień dominacji Airbusa. Co prawda europejska impreza w ostatnich latach zawsze dawała zwycięstwo temu koncernowi na Boeingiem, co związane jest przede wszystkim z lokalizacją targów, jednak nigdy w aż takim stopniu.
Co więcej, podpisane umowy z AirAsia i IndoGo, są rekordowe w całej historii lotnictwa. Pierwszy z przewoźników zamówił bowiem aż 200 A320neo, zaś drugi 180 maszyn tej rodziny.