Reklama
Reklama

Ruszyła produkcja A350 XWB

Airbus rozpoczął produkcję najnowszego modelu A350 XWB w zakładach Airbusa w Stade w Niemczech.

Płatowiec A350 XWB wykonany w 53% z kompozytów węglowych umożliwi zmniejszenie masy własnej samolotu i uzyskanie znacznej redukcji zużycia paliwa. Końcowy montaż modelu A350-900 ma zgodnie z planem ruszyć w 2011, a pierwsze dostawy — w 2013.

Ze względu na rozmiary, pierwszy komponent samolotu wyprodukowany w Niemczech trafi do ksiąg rekordów. Panel górnego pokrycia skrzydła, o wymiarach prawie 32 m na 6 m, jest największym zintegrowanym komponentem, jaki dotychczas zbudowano w zakładach Airbusa ze wzmocnionego kompozytu węglowego (CFRP).

Górne pokrycie skrzydeł będzie powstawać w zakładzie w Stade, w hali o powierzchni 30 000 m2, przy użyciu nowoczesnych procesów produkcyjnych. Po raz pierwszy technologia zautomatyzowanego kładzenia taśmy zostanie zastosowana nie tylko w przypadku włókna węglowego, ale także zabezpieczeń przed uderzeniem pioruna i komponentów z włókna szklanego. Elementy pokrycia skrzydła będą następnie poddane polimeryzacji w autoklawie.

Oprócz górnego pokrycia skrzydeł modelu A350 XWB, zakład w Stade buduje także stateczniki pionowe i - po raz pierwszy - sekcje kadłubów z CFRP. Do końca 2010 przy wytwarzaniu modelu A350 XWB zatrudnionych będzie około 100 pracowników. Ich liczba wzrośnie do ok. 500 po osiągnięciu pełnej mocy produkcji.

Płatowiec A350 XWB wykonany w 53% z kompozytów węglowych umożliwi zmniejszenie masy własnej samolotu i uzyskanie znacznej redukcji zużycia paliwa. Końcowy montaż modelu A350-900 ma zgodnie z planem ruszyć w 2011, a pierwsze dostawy — w 2013.

Ze względu na rozmiary, pierwszy komponent samolotu wyprodukowany w Niemczech trafi do ksiąg rekordów. Panel górnego pokrycia skrzydła, o wymiarach prawie 32 m na 6 m, jest największym zintegrowanym komponentem, jaki dotychczas zbudowano w zakładach Airbusa ze wzmocnionego kompozytu węglowego (CFRP).

Górne pokrycie skrzydeł będzie powstawać w zakładzie w Stade, w hali o powierzchni 30 000 m2, przy użyciu nowoczesnych procesów produkcyjnych. Po raz pierwszy technologia zautomatyzowanego kładzenia taśmy zostanie zastosowana nie tylko w przypadku włókna węglowego, ale także zabezpieczeń przed uderzeniem pioruna i komponentów z włókna szklanego. Elementy pokrycia skrzydła będą następnie poddane polimeryzacji w autoklawie.

Oprócz górnego pokrycia skrzydeł modelu A350 XWB, zakład w Stade buduje także stateczniki pionowe i - po raz pierwszy - sekcje kadłubów z CFRP. Do końca 2010 przy wytwarzaniu modelu A350 XWB zatrudnionych będzie około 100 pracowników. Ich liczba wzrośnie do ok. 500 po osiągnięciu pełnej mocy produkcji.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.