Reklama
Reklama

19 września Aerofłot i Boeing powołały specjalną grupę roboczą, która ma przeanalizować możliwość dostarczenia rosyjskim liniom 2 samolotów 787 przed Olimpiadą w Soczi w 2014. Opóźnienie dostaw Dreamlinerów wynosi 3 lata.

Memorandum o powołaniu specjalnej grupy podpisał dyrektor generalny Aerofłotu Witalij Sawieliew i prezes Boeing Commercial Airplanes, James Albaugh. Grupa ma przeanalizować możliwość dostarczenia 2 z 22 zamówionych przez Aerofłot Boeingów 787 przed Olimpiadą w Soczi. Dostawy pozostałych samolotów mają rozpocząć się najwcześniej w 2016.

Specjalna grupa Aerofłotu i Boeinga ma rozważyć wykorzystanie przez rosyjskiego przewoźnika Boeingów 777 do czasu dostarczenia Dreamlinerów. Aerofłot zamówił 22 Boeingi 787-8 wartych 3,6 mld USD w 2007.

Zabiegi rosyjsko-amerykańskie przypominają sytuację PLL LOT sprzed 2 lat. Polskie linie, jako pierwszy klient w Europie, miały odebrać zamówione w 2005 pierwsze Boeingi 787 przed Olimpiadą w Pekinie w 2008. Na bazie amerykańskich samolotów miała zostać uruchomiona nowa linia z Warszawy do stolicy ChRL. Polski przewoźnik zrezygnował z jej obsługi po kilku lotach, zapowiadając, że wznowi loty do Pekinu w 2010, po odebraniu pierwszych Dreamlinerów. Wysokość strat PLL LOT związanych z opóźnieniem dostaw amerykańskich samolotów nie została podana.

Do tej pory do odbiorców nie dotarł żaden z zamówionych Boeingów 787. PLL LOT otrzymają pierwszy samolot tego typu najwcześniej pod koniec 2011.

Memorandum o powołaniu specjalnej grupy podpisał dyrektor generalny Aerofłotu Witalij Sawieliew i prezes Boeing Commercial Airplanes, James Albaugh. Grupa ma przeanalizować możliwość dostarczenia 2 z 22 zamówionych przez Aerofłot Boeingów 787 przed Olimpiadą w Soczi. Dostawy pozostałych samolotów mają rozpocząć się najwcześniej w 2016.

Specjalna grupa Aerofłotu i Boeinga ma rozważyć wykorzystanie przez rosyjskiego przewoźnika Boeingów 777 do czasu dostarczenia Dreamlinerów. Aerofłot zamówił 22 Boeingi 787-8 wartych 3,6 mld USD w 2007.

Zabiegi rosyjsko-amerykańskie przypominają sytuację PLL LOT sprzed 2 lat. Polskie linie, jako pierwszy klient w Europie, miały odebrać zamówione w 2005 pierwsze Boeingi 787 przed Olimpiadą w Pekinie w 2008. Na bazie amerykańskich samolotów miała zostać uruchomiona nowa linia z Warszawy do stolicy ChRL. Polski przewoźnik zrezygnował z jej obsługi po kilku lotach, zapowiadając, że wznowi loty do Pekinu w 2010, po odebraniu pierwszych Dreamlinerów. Wysokość strat PLL LOT związanych z opóźnieniem dostaw amerykańskich samolotów nie została podana.

Do tej pory do odbiorców nie dotarł żaden z zamówionych Boeingów 787. PLL LOT otrzymają pierwszy samolot tego typu najwcześniej pod koniec 2011.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.