Reklama
Reklama

Niemiecka Cassidian, spółka EADS, rozpoczęła produkcję nowego systemu zakłócania sygnałów radiowych, detonujących IED, przeznaczonego do instalowania w pojazdach.

System zamontowany w terenowym Mercedesie. Producent deklaruje, że ze względu na niewielkie rozmiary może on być instalowany niemal we wszystkich typach pojazdów wojskowych

Niemcy nazwali swój produkt po prostu Vehicle Protection Jammer (VRJ) i zaprezentowali go oficjalnie wczoraj. Zasada jego działania jest identyczna, co w obecnie stosowanych urządzeniach. Wykrywa i klasyfikuje sygnały radiowe, które mogą być wykorzystywane do detonowania improwizowanych ładunków wybuchowych, następnie zakłóca je.

Niemcy deklarują jednak, że dzięki wykorzystaniu najnowszych podzespołów elektronicznych, czas reakcji został skrócony do milisekund. Mniejszy jest również pobór energii, niezbędny do zakłócania nadajników radiowych. W związku z tym nie występuje czasowy spadek mocy impulsów zakłócających i zwiększa się stopień sprawności systemu.

Zdjęcia: Cassidian

Według Cassidian, VRJ może być montowany w dowolnym pojeździe wojskowym. Długotrwałe próby dowiodły, że spełnia on wszystkie normy niemieckich sił zbrojnych, w tym dotyczące bezpieczeństwa załóg pojazdów i żołnierzy obsługi technicznej. Przedstawiciele Cassidian ujawnili, że produkcja seryjna VRJ rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku.

System zamontowany w terenowym Mercedesie. Producent deklaruje, że ze względu na niewielkie rozmiary może on być instalowany niemal we wszystkich typach pojazdów wojskowych

Niemcy nazwali swój produkt po prostu Vehicle Protection Jammer (VRJ) i zaprezentowali go oficjalnie wczoraj. Zasada jego działania jest identyczna, co w obecnie stosowanych urządzeniach. Wykrywa i klasyfikuje sygnały radiowe, które mogą być wykorzystywane do detonowania improwizowanych ładunków wybuchowych, następnie zakłóca je.

Niemcy deklarują jednak, że dzięki wykorzystaniu najnowszych podzespołów elektronicznych, czas reakcji został skrócony do milisekund. Mniejszy jest również pobór energii, niezbędny do zakłócania nadajników radiowych. W związku z tym nie występuje czasowy spadek mocy impulsów zakłócających i zwiększa się stopień sprawności systemu.

Zdjęcia: Cassidian

Według Cassidian, VRJ może być montowany w dowolnym pojeździe wojskowym. Długotrwałe próby dowiodły, że spełnia on wszystkie normy niemieckich sił zbrojnych, w tym dotyczące bezpieczeństwa załóg pojazdów i żołnierzy obsługi technicznej. Przedstawiciele Cassidian ujawnili, że produkcja seryjna VRJ rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.