Wiadomości
17 czerwca odbyło się pierwsze, testowe uruchomienie silnika Rolls-Royce Trent XWB. Jednostki te będą napędzały samoloty Airbus A350.
Trent XWB wykorzystuje część rozwiązań silników Trent 1000, które przeznaczono dla Boeingów B787. Ostateczne porozumienie w sprawie dostaw nowych jednostek napędowych podpisano we wrześniu 2007, precyzując, że Airbus chce otrzymać 3 modele, różniące się ciągiem, przewidziane dla tyluż odmian A350.
Obecnie testowany silnik otrzymał oznaczenie XWB-83 i ma osiągnąć ciąg 370 kN. Powinien być montowany na seryjnych samolotach A350-900, które mają rozpocząć loty rejsowe w 2013. Rok później powinny dotrzeć do odbiorców samoloty modelu 800, napędzane silnikami XWB-74 (o ciągu 330 kN), a w 2015 para A350-1000/Trent XWB-92 (410 kN).
Przedstawiciele Rolls-Royce`a zapowiadają, że program prób nowego silnika będzie bardzo intensywny. 7 silników prototypowych ma być gotowych do początku przyszłego roku. Także w 2011 powinny odbyć się próbne loty, przy użyciu testowego A380. Pierwszy lot na prototypie A350 powinien odbyć się rok później.
Trent XWB wykorzystuje część rozwiązań silników Trent 1000, które przeznaczono dla Boeingów B787. Ostateczne porozumienie w sprawie dostaw nowych jednostek napędowych podpisano we wrześniu 2007, precyzując, że Airbus chce otrzymać 3 modele, różniące się ciągiem, przewidziane dla tyluż odmian A350.
Obecnie testowany silnik otrzymał oznaczenie XWB-83 i ma osiągnąć ciąg 370 kN. Powinien być montowany na seryjnych samolotach A350-900, które mają rozpocząć loty rejsowe w 2013. Rok później powinny dotrzeć do odbiorców samoloty modelu 800, napędzane silnikami XWB-74 (o ciągu 330 kN), a w 2015 para A350-1000/Trent XWB-92 (410 kN).
Przedstawiciele Rolls-Royce`a zapowiadają, że program prób nowego silnika będzie bardzo intensywny. 7 silników prototypowych ma być gotowych do początku przyszłego roku. Także w 2011 powinny odbyć się próbne loty, przy użyciu testowego A380. Pierwszy lot na prototypie A350 powinien odbyć się rok później.