Reklama
Reklama

17 czerwca odbyło się pierwsze, testowe uruchomienie silnika Rolls-Royce Trent XWB. Jednostki te będą napędzały samoloty Airbus A350.

</span>Trent XWB przed pierwszym uruchomieniem / Zdjęcie: Rolls-Royce

Trent XWB wykorzystuje część rozwiązań silników Trent 1000, które przeznaczono dla Boeingów B787. Ostateczne porozumienie w sprawie dostaw nowych jednostek napędowych podpisano we wrześniu 2007, precyzując, że Airbus chce otrzymać 3 modele, różniące się ciągiem, przewidziane dla tyluż odmian A350.

Obecnie testowany silnik otrzymał oznaczenie XWB-83 i ma osiągnąć ciąg 370 kN. Powinien być montowany na seryjnych samolotach A350-900, które mają rozpocząć loty rejsowe w 2013. Rok później powinny dotrzeć do odbiorców samoloty modelu 800, napędzane silnikami XWB-74 (o ciągu 330 kN), a w 2015 para A350-1000/Trent XWB-92 (410 kN).

Przedstawiciele Rolls-Royce`a zapowiadają, że program prób nowego silnika będzie bardzo intensywny. 7 silników prototypowych ma być gotowych do początku przyszłego roku. Także w 2011 powinny odbyć się próbne loty, przy użyciu testowego A380. Pierwszy lot na prototypie A350 powinien odbyć się rok później.

Trent XWB przed pierwszym uruchomieniem / Zdjęcie: Rolls-Royce

Trent XWB wykorzystuje część rozwiązań silników Trent 1000, które przeznaczono dla Boeingów B787. Ostateczne porozumienie w sprawie dostaw nowych jednostek napędowych podpisano we wrześniu 2007, precyzując, że Airbus chce otrzymać 3 modele, różniące się ciągiem, przewidziane dla tyluż odmian A350.

Obecnie testowany silnik otrzymał oznaczenie XWB-83 i ma osiągnąć ciąg 370 kN. Powinien być montowany na seryjnych samolotach A350-900, które mają rozpocząć loty rejsowe w 2013. Rok później powinny dotrzeć do odbiorców samoloty modelu 800, napędzane silnikami XWB-74 (o ciągu 330 kN), a w 2015 para A350-1000/Trent XWB-92 (410 kN).

Przedstawiciele Rolls-Royce`a zapowiadają, że program prób nowego silnika będzie bardzo intensywny. 7 silników prototypowych ma być gotowych do początku przyszłego roku. Także w 2011 powinny odbyć się próbne loty, przy użyciu testowego A380. Pierwszy lot na prototypie A350 powinien odbyć się rok później.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.