Reklama
Reklama

Bezzałogowy cel powietrzny TURNA, otrzymał nowy, rodzimy silnik zakładów Turkish Engine Industries (TEI). W ten sposób kraj ten zwiększył samodzielność w budowie własnych bezpilotowców.

TURNA startuje przy pomocy katapulty. Jeżeli jej misją nie było zniszczenie, może lądować na spadochronie. Wyposażenie celu w turecki silnik, sprawa z pozoru mało istotna, jest jednak wyrazem konsekwentnego dążenia Ankary do oparcia rozwoju sił zbrojnych o potencjał rodzimego przemysłu / Zdjęcie: TAI

TURNA to bezzałogowy cel, rozwijany na mocy porozumienia między władzami wojskowymi a zakładami Turkish Aerospace Industries (TAI) z 1995. Po kilku latach prac wdrożeniowych, przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję seryjną, dostarczając pierwsze egzemplarze wojskom lotniczym w 2001.

Jednocześnie ciągle modernizowano bsl. Kolejne modele otrzymały zdolność poruszania się bez kontaktu wzrokowego z operatorem, holowania tarczy dla ćwiczeń artyleryjskich i strzeleckich systemów przeciwlotniczych oraz wykonywania misji w ćwiczeniach operatorów systemów radarowych. Dodatkowe, metalowe powierzchnie odbicia radarowego (sam kadłub wykonany jest z kompozytów), flary i świece dymne, pozwalają na imitowanie całego spektrum statków powietrznych.

Stopniowe doposażenie powietrznego celu, doprowadziło do przekształcenia się modelu TURNA/G w tani bezzałogowiec rozpoznawczy, wyposażony w standardowe urządzenia dla tego typu bsl.

Podstawowe wersje napędzane są importowanymi silnikami tłokowymi o mocy ok. 40 KM. Nowy silnik TAI, to jednostka turbośmigłowa o większej mocy, zapewniająca wzrost prędkości i zasięgu.

TURNA startuje przy pomocy katapulty. Jeżeli jej misją nie było zniszczenie, może lądować na spadochronie. Wyposażenie celu w turecki silnik, sprawa z pozoru mało istotna, jest jednak wyrazem konsekwentnego dążenia Ankary do oparcia rozwoju sił zbrojnych o potencjał rodzimego przemysłu / Zdjęcie: TAI

TURNA to bezzałogowy cel, rozwijany na mocy porozumienia między władzami wojskowymi a zakładami Turkish Aerospace Industries (TAI) z 1995. Po kilku latach prac wdrożeniowych, przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję seryjną, dostarczając pierwsze egzemplarze wojskom lotniczym w 2001.

Jednocześnie ciągle modernizowano bsl. Kolejne modele otrzymały zdolność poruszania się bez kontaktu wzrokowego z operatorem, holowania tarczy dla ćwiczeń artyleryjskich i strzeleckich systemów przeciwlotniczych oraz wykonywania misji w ćwiczeniach operatorów systemów radarowych. Dodatkowe, metalowe powierzchnie odbicia radarowego (sam kadłub wykonany jest z kompozytów), flary i świece dymne, pozwalają na imitowanie całego spektrum statków powietrznych.

Stopniowe doposażenie powietrznego celu, doprowadziło do przekształcenia się modelu TURNA/G w tani bezzałogowiec rozpoznawczy, wyposażony w standardowe urządzenia dla tego typu bsl.

Podstawowe wersje napędzane są importowanymi silnikami tłokowymi o mocy ok. 40 KM. Nowy silnik TAI, to jednostka turbośmigłowa o większej mocy, zapewniająca wzrost prędkości i zasięgu.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.