Reklama
Reklama

Spośród 12 oferentów proponujących kołowe wozy opancerzone w programie Pegaz, organizowanym przez Inspektorat Uzbrojenia, w wyniku którego wyłoniony ma być dostawca wielozadaniowego pojazdu transportu i wsparcia Wojsk Specjalnych, do II etapu rywalizacji zakwalifikowano cztery podmioty. Od wczoraj to Huta Stalowa Wola występująca z TATRA EXPORT, H.Cegielski-Poznań ze spółką ARQUUS, AMZ Kutno oraz THALES Polska. Do niedawna spodziewano się, że w finale wystąpi 5 opancerzonych pojazdów 4x4.

Na MSPO 2020 w Kielcach zobaczymy wóz Fortress oferowany w programie Pegaz przez spółki H.Cegielski-Poznań i francuską ARQUUS / Zdjęcie: ARQUUS
Propozycja Huty Stalowa Wola koncentruje się wokół spolonizowanego i zmodyfikowanego pojazdu Patriot II, którego polskie wersje mają służyć do budowy wozów dowodzenia w innych programach HSW / Zdjęcie: CzDefence
Hawkei (Thales Australia) proponowany przez Thales Polska w Afganistanie / Zdjęcie: gen. Agnus Campbell
Do ostatecznej rywalizacji w programie Pegaz AMZ Kutno wystawia Tura V / Zdjęcie: AMZ-Kutno

Rywalizacja toczy się o zamówienie i wyprodukowanie w Polsce kilkuset czterokołowych wozów opancerzonych Wszyscy finaliści deklarują bowiem seryjną budowę wybranego pojazdu (nawet jeśli jest to konstrukcja zagraniczna) w naszym kraju. Zwycięzca ma dostarczyć pierwsze egzemplarze w 2 lata po podpisaniu umowy.

Precyzyjne wymagania techniczne stawiane stającym do ostatecznej rozgrywki wozom mają zostać dopiero przekazane finalistom. Ma to nastąpić do końca 2020.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.