Reklama
Reklama

Niemiecki przemysł zaprezentował wielofunkcyjną koparkę o dużej mobilności na podwoziu HX 8×8. Pojazd opracowano razem ze słowackim przedsiębiorstwem CSM Industry, znanym producentem żurawi i koparek.

Wizualizacja HX 8×8 z koparką UDS 214. Niemiecki przemysł kusi Słowaków potencjalnymi korzyściami ze wspólnej budowy pojazdów, transferu technologii i obniżenia kosztów eksploatacji ich floty, a także oferuje współpracę w ramach produkcji gąsienicowych bwp Lynx KF41 dla słowackich sił zbrojnych / Ilustracja: RMMV

Pojazd powstał poprzez połączenia podwozia HX 8×8 i koparki UDS 214. Jego podstawowe wyposażenie stanowi wysuwane ramię teleskopowe o maksymalnym wysięgu 14,6 m, na którym można zamontować różnego rodzaju narzędzia: koparkę, hak, hydrauliczny nóż lub sprzęt do kruszenia. Za jego pomocą można też podnosić ładunki o masie do 7,5 t,. Na życzenie klienta kabina operatora koparki może być opancerzona i wyposażona w instalację klimatyzacji.

Koparka została zaprojektowana do prac inżynieryjnych w warunkach bojowych i podczas likwidacji skutków wypadków oraz klęsk żywiołowych. Producent zapewnia, że HX 8×8 jest wojskowym pojazdem zaprojektowanym tak, aby wytrzymać najtrudniejsze warunki pola walki, zapewniając doskonałą mobilność nawet w najtrudniejszym terenie. Gotowy do eksploatacji pojazd w podstawowej wersji ma masę 28 t.

Pojazd napędza silnik wysokoprężny MAN D2676 generujący moc 387 kW (540 KM), pozwalając rozpędzić się do prędkości maksymalnej 90 km/h. HX 8×8 ma brodzić w przeszkodach wodnych o głębokości do 1,2 m i może być również wyposażony w zsmu do samoobrony.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.