Wiadomości
USA próbują zablokować turecki program budowy myśliwców piątej generacji KAAN, decyzją Kongresu zakazując eksportu silników F110. W tej sytuacji Turcja – państwo NATO – poszukuje innych dostawców silników poza Sojuszem, prowadząc rozmowy z Rosją, Chinami i Republiką Korei. Realizuje też program rozwoju własnego silnika o odpowiednich parametrach.

Amerykańska blokada opóźni dostawy seryjnych samolotów KAAN. Program zakładał, że pierwsze zostaną zbudowane do 2028. Teraz tureckie szacunki mówią, że najwcześniej nastąpi to w 2030.
Turcja opracowuje własny silnik do napędu KAAN. To TF35000 projektowany przez TEI (TUSAŞ Engine Industries). Jego pierwsze testy zaplanowano na 2026. Integracja seryjnych TF35000 z nowym samolotem była dotąd planowana na 2032. Być może amerykańska blokada spowoduje przyspieszenie prac nad silnikiem.
Turcja będzie miała też problem z realizacją umowy na dostawy KAAN do Indonezji. Indonezja zamówiła 48 samolotów tego typu. Mają być one napędzane silnikami TF35000. Jeśli priorytetem będą dostawy silników tego typu do KAAN przeznaczonych dla lotnictwa tureckiego, dostawy dla Indonezji mogą opóźnić się o wiele lat.