Reklama
Reklama

Włoski dyrektoriat generalny uzbrojenia lotniczego podpisał z AgustaWestland umowę o zakupie 16 ciężkich śmigłowców transportowych ICH-47F, z opcją na 4 kolejne egz., za ok. 900 mln Euro.

Obecnie włoskie wojska lądowe wykorzystują ok. 40 CH-47C, wyprodukowanych na licencji przez Agustę w latach 1970. Ich liczba ma się zmniejszyć w przyszłej dekadzie do 22-26 egz. Wycofane maszyny zastąpi nowa wersja, ICH-47F / Zdjęcie: Esercito Italiano

Wstępne rozmowy, na temat pozyskania przez wojska lądowe (Esercito Italiano), 16-20 śmigłowców CH-47F, odbyły się w 2007. Rok później Boeing i Finmecchanica zawarły porozumienie o licencyjnej produkcji śmigłowca we włoskich zakładach AgustaWestanda, podobnie, jak stało się 35 lat temu, w przypadku wersji C.

Amerykanie dostarczą dokumentację techniczną oraz kadłuby śmigłowców. Prace projektowe, doposażenie i integracja, odbywać się będą we Włoszech. AgustaWestland uzyskała również prawo do produkcji i sprzedaży CH-47F w Wielkiej Brytanii, innych krajach europejskich oraz wybranych krajach basenu Morza Śródziemnego.

Wartość kontraktu, zawartego z dyrektoriatem uzbrojenia lotniczego (ARMAEREO), włączając w to 4-letni okres serwisowania, wynosi ok. 900 mln Euro. Za tę kwotę 1 pułk lotniczy wojsk lądowych Antares, bazujący w Viterbo pod Rzymem, otrzyma w latach 2013-2014 łącznie 16 śmigłowców, z opcją na 4 kolejne.

Obecnie włoskie wojska lądowe wykorzystują ok. 40 CH-47C, wyprodukowanych na licencji przez Agustę w latach 1970. Ich liczba ma się zmniejszyć w przyszłej dekadzie do 22-26 egz. Wycofane maszyny zastąpi nowa wersja, ICH-47F / Zdjęcie: Esercito Italiano

Wstępne rozmowy, na temat pozyskania przez wojska lądowe (Esercito Italiano), 16-20 śmigłowców CH-47F, odbyły się w 2007. Rok później Boeing i Finmecchanica zawarły porozumienie o licencyjnej produkcji śmigłowca we włoskich zakładach AgustaWestanda, podobnie, jak stało się 35 lat temu, w przypadku wersji C.

Amerykanie dostarczą dokumentację techniczną oraz kadłuby śmigłowców. Prace projektowe, doposażenie i integracja, odbywać się będą we Włoszech. AgustaWestland uzyskała również prawo do produkcji i sprzedaży CH-47F w Wielkiej Brytanii, innych krajach europejskich oraz wybranych krajach basenu Morza Śródziemnego.

Wartość kontraktu, zawartego z dyrektoriatem uzbrojenia lotniczego (ARMAEREO), włączając w to 4-letni okres serwisowania, wynosi ok. 900 mln Euro. Za tę kwotę 1 pułk lotniczy wojsk lądowych Antares, bazujący w Viterbo pod Rzymem, otrzyma w latach 2013-2014 łącznie 16 śmigłowców, z opcją na 4 kolejne.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.