Reklama
Reklama

Włoska marynarka wojenna poinformowała wczoraj o przyjęciu do służby pierwszego śmigłowca NH90 w pokładowej odmianie NFH.

Zdjęcie: Marina Militare

Śmigłowiec trafił do odbiorcy 15 czerwca. Uroczystość, związaną z tym faktem, zorganizowano jednak 23 czerwca, z udziałem szefa sztabu generalnego, gen. Biagio Abrate, dowódców Marina Militare, przedstawicieli NATO i przedsiębiorstw, zaangażowanych w produkcję śmigłowców: AgustaWestland, Eurocoptera i Fokkera.

Włoska marynarka wojenna zamówiła 56 egz. NH90, z których 46 to egz. pokładowe, zaś 10 - transportowe (TTH). Śmigłowce morskie zastąpią AB-212, pochodną UH-1, z których pierwsze, budowane na licencji Bella, opuściły zakłady Agusty w 1969.

Marina Militare będzie jednym z 5 użytkowników pokładowej wersji NH90. Pozostałe kraje, których marynarki wojenne zdecydowały się na zakup tych śmigłowców, to Belgia, Francja, Holandia i Norwegia. Zamówiły one łącznie 111 maszyn.

Śmigłowiec trafił do odbiorcy 15 czerwca. Uroczystość, związaną z tym faktem, zorganizowano jednak 23 czerwca, z udziałem szefa sztabu generalnego, gen. Biagio Abrate, dowódców Marina Militare, przedstawicieli NATO i przedsiębiorstw, zaangażowanych w produkcję śmigłowców: AgustaWestland, Eurocoptera i Fokkera.

Włoska marynarka wojenna zamówiła 56 egz. NH90, z których 46 to egz. pokładowe, zaś 10 - transportowe (TTH). Śmigłowce morskie zastąpią AB-212, pochodną UH-1, z których pierwsze, budowane na licencji Bella, opuściły zakłady Agusty w 1969.

Marina Militare będzie jednym z 5 użytkowników pokładowej wersji NH90. Pozostałe kraje, których marynarki wojenne zdecydowały się na zakup tych śmigłowców, to Belgia, Francja, Holandia i Norwegia. Zamówiły one łącznie 111 maszyn.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.