Wiadomości
Start-up AutoFlight zaprezentował bazujący na wodzie vertiport połączony z centrum operacyjnym dla samolotów eVTOL. To pierwsze takie rozwiązanie na świecie – Integrated Sea–Air Low-Altitude Economy Solution. System rozszerza infrastrukturę eVTOL na rozległe obszary wodne, rozwiązując kluczowe problemy, takie jak trudny wybór lokalizacji, powolne wdrażanie oraz złożone operacje startu i lądowania na lądzie.

Zaprojektowany specjalnie do operacji eVTOL, wodny vertiport jest w pełni elektryczny. Jego pokład to lądowisko pokryte panelami słonecznymi, a kabina pełni funkcję poczekalni i pomieszczenia technicznego. Te komponenty tworzą elastyczny, bezemisyjną platformę, która obsługuje starty, lądowania i ładowanie samolotów eVTOL, a jednocześnie umożliwia udostępnianie danych i inteligentną koordynację lotów.
AutoFlight zaprojektował bezemisyjny wodny vertiport służący jako mobilny węzeł transportu lotniczego i inteligentne ośrodek kierowania na wodzie. Rozwiązanie ma być używane w pięciu głównych przypadkach: serwisowaniu platform energetycznych, ratownictwie awaryjnym, transporcie z dużą częstotliwością, turystyce morsko-powietrznej oraz mobilnych klastrach vertiportów, torujących drogę do nowej ery zintegrowanego transportu lądowo-morsko-powietrznego. Integruje platformy lądowania dla samolotów eVTOL, fotowoltaiczne systemy magazynowania i ładowania energii, inteligentny system dyspozytorski oraz infrastrukturę komunikacyjną, umożliwiając szybkie wdrożenie na rzekach, jeziorach i morzach.
Wodny vertiport jest kompatybilny z kilkoma kluczowymi samolotami eVTOL AutoFlight. To mały transportowiec White Shark, dwutonowy samolot transportowy CarryAll i 6-miejscowy pasażerski Prosperity.








