Reklama
Reklama

Airbus ogłosił, że rozpoczął program przystosowania lotnisk w UE do operowania z nich samolotów zasilanych ciekłym wodorem (LH2) – Ground Operations of Liquid Hydrogen Aircraft (GOLIAT). Jest on finansowany przez Unię Europejską. Przeznaczyła ona na jego realizację 10,8 mln euro z programu ramowego Horyzont Europa (Horizon Europe Framework Program).

GOLIAT: projekt prowadzony przez Airbusa ma na celu przetestowanie tankowania ciekłym wodorem na trzech lotniskach / Ilustracja: Airbus

Europejski koncern współpracuje z 9 partnerami z 8 państw. Wspólnie mają zademonstrować techniki obsługi i tankowania samolotów zasilanych wodorem na potrzeby operacji lotniskowych. Partnerami Airbusa są Chart Industries, Delft University of Technology), Leibniz University Hannover, Royal Schiphol Group, Budapest Airport, Rotterdam – The Hague Airport, Vinci Airports, Stuttgart Airport i H2FLY.

Airbus pracuje nad wprowadzeniem do komercyjnego użytku samolotu pasażerskiego napędzanego wodorem w 2035. Program GOLIAT ma pomóc w przygotowaniu infrastruktury dla jego funkcjonowania. Kierowana przez Airbusa grupa ma początkowo realizować operacje na małą skalę. Na podstawie uzyskanych wniosków partnerzy będą pracować nad opracowaniem norm i sposobów certyfikacji stosowania ciekłego wodoru.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.