Wiadomości
Wczoraj, 4 października 2025 w rejonie Santa Ana w Boliwii loty szkolne wykonywały samoloty Cessna 172Q i Cessna R172K ze szkoły lotniczej Delta Charlie. Oba wystartowały z lotniska Trinidad. Na pokładzie każdego znajdował się pilot-instruktor i uczeń. Samoloty miały wylądować na lotnisku Santa Ana del Yacuma w departamencie Beni.

W czasie lotu, na południe od Santa Ana, doszło do zderzenia samolotów. Cessna 172Q została uszkodzona, ale zdołała wylądować na lotnisku Santa Ana del Yacuma. Lecący nią instruktor Kevin Tapia i uczeń Mathias Melendez odnieśli niewielkie obrażenia. Obaj trafili do szpitala na obserwację.
Cessna R172K nie mogła kontynuować lotu i rozbiła się w pobliżu laguny Pistola, około 35 km na południe od Santa Ana. Instruktor Edson Torrico i uczeń-pilot Roit Rengifo zginęli. Wrak znaleziono na podstawie sygnału z nadajnika awaryjnego.

Przyczyną zderzenia był prawdopodobnie błąd jednego z pilotów. Okoliczności wypadku są jednak dopiero badane przez komisję powołaną przez Generalną Dyrekcję Lotnictwa Cywilnego (DGAC).
Samolot, który się rozbił, to jednosilnikowy górnopłat Cessna R172K Hawk XP, zn. rej. CP-2645, nr ser. R1722008, wyprodukowany w 1976. Ten, który zdołał wylądować, to Cessna 172Q Cutlass, zn. rej. CP-3062, nr ser. 17276032, wyprodukowany w 1983. Oba należały do Escuela de Aviación Delta Charlie Srl.




 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                


