Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot An-2-100

Lotnictwo cywilne, 13 lipca 2013

Konstruktorzy z biura im. Antonowa zaprezentowali najnowszą wersję słynnego Antka. Nosi ona oznaczenie An-2-100 i jest napędzana silnikiem turbinowym.

An-2-100 podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Biuro im. Antonowa

Pierwszy An-2-100 nosi imię Genrich Ogirskij, na cześć zmarłego w ub. r. G. G. Ogirskiego, zastępcy głównego konstruktora biura im. Antonowa, który wniósł znaczący wkład w rozwój programów An-2 i An-3.

Oblot najnowszej wersji słynnego Antka miał miejsce 10 lipca, w zakładach w Kijowie. Załogę stanowili lotnicy-oblatywacze Siergiej Tarasiuk i Walerij Jepafincew. Pierwszy lot, w trakcie którego sprawdzono podstawowe własności statku powietrznego, trwał nieco ponad 1 h.

Podobnie jak protoplasta, An-2-100 przeznaczony jest do przewozu osób i towarów, operując z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej. Główną cechą odróżniającą go od starszych wersji jest zespół napędowy, złożony z silnika turbinowego Motor Sicz MS-14 o mocy startowej 1103 kW (1500 KM), poruszającego trójłopatowe śmigło AW-17.

Maksymalna masa startowa An-2-100 wynosi 5690 kg, a udźwig – 1500 kg lub 12 osób. Z takim ładunkiem samolot ma być zdolny do pokonania dystansu 525 km, z prędkością 220 km/h. Prędkość maksymalna to 250 km/h, a pułap przelotowy – 3000 m.

Producent nie zamierza wytwarzać nowych statków powietrznych, lecz przebudowywać eksploatowane obecnie An-2 do wersji -100. Aktualnie tylko na terenie Ukrainy znajduje się 135 Antków, w tym zaledwie 54 zdatne do lotu.

W Rosji z floty 1580 An-2 zdatne do lotu są 322 (Wypadek An-2 w rejonie Jugra, 2012-11-25). Oprócz nich samoloty tego typu operują w Kazachstanie (290), Uzbekistanie (143), Turkmenistanie (89), na Białorusi (82), w Azerbejdżanie (63), Kirgizji (30, Katastrofa An-2 w Kirgizji, 2013-05-25), Mołdawii (13) i Armenii (4).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.