Boeing poinformował o próbach samolotu wielozadaniowego Advanced Super Hornet. Nieoficjalnie mówiono o nim od kilku tygodni.
Pierwsze wzmianki dotyczące lotów Advanced Super Horneta pojawiły się w Internecie na początku bieżącego miesiąca. Obecnie producent podsumował pierwszy etap prób, zapoczątkowanych 5 sierpnia (Super Hornet ze zbiornikami konforemnymi , 2013-08-07).
W trakcie 21 lotów, które wykonywane były z lotniska zakładowego Boeinga w St. Louis i bazy US Navy patuxent River, sprawdzono charakterystyki aerodynamiczne samolotu z zabudowanymi konforemnymi zbiornikami paliwa i podwieszoną makietą podkadłubowego zasobnika z uzbrojeniem.
Zbadano także wielkość skutecznej powierzchni rozproszenia (SPR) fal radiolokacyjnych całego samolotu. Według informacji Boeinga SPR Advanced Super Horneta jest o 50% mniejsza niż analogiczny parametr samolotów F/A-18E/F używanych obecnie przez lotnictwo amerykańskiej marynarki wojennej.
Natomiast konforemne zbiorniki paliwa, skonstruowane i wyprodukowane przez Northrop Grummana, zapewniają zwiększenie promienia operacyjnego o 240 km, do ok. 1300 km, lub wydłużenie czasu przebywania nad celem o 30 minut. Producent twierdzi też, że całkowity opór aerodynamiczny samolotu ze zbiornikami jest mniejszy niż w konfiguracji gładkiej.