Pracownicy nowoutworzonych linii American wybrali schemat malowania samolotów.
Zarząd nowopowstałych linii American ogłosił w połowie grudnia ub. r. konkurs na wybór malowania samolotów (Jakie malowanie American?, 2013-12-17). W głosowaniu mogli brać udział wszyscy pracownicy dawnych American Airlines i US Airways, które weszły w skład nowego towarzystwa.
Konkurs zakończył się wczoraj. Wzięło w nim udział ponad 60 tys. pracowników. 51,9% z nich postanowiło, że American pozostaną przy nowym schemacie malowania, ze stylizowaną flagą USA na ogonie i nazwą przewoźnika na kadłubie.
Wybór wspomnianego malowania jest sukcesem nowego prezesa American, Douga Parkera, który przekonywał do niego pracowników. Przeciwnicy takiego rozwiązania podkreślają, że naniesienie tego schematu jest znacznie bardziej kosztowne niż starego, z orłem i literami AA.
Jak podaje towarzystwo, obecnie na przemalowanie oczekuje 1119 samolotów należących do American, US Airways i ich spółek-córek. Naniesienie malowania na samolot szerokokadłubowy zajmuje 13-17 dni (American rezygnują z A350-800, 2013-12-30). Malowanie samolotu wąskokadłubowego trwa 8-11 dni, a samolotu komunikacji regionalnej – 7-9 dni (Embraery 175 dla nowych American Airlines, 2013-12-12).