Rozeszły się drogi PGZ i Rheinmetalla. Jeżeli Wojsko Polskie będzie zainteresowane transporterem opancerzonym 6x6, przedsiębiorstwo Rosomak może opracować go samodzielnie.
Jak dowiedział się RAPORT-wto prawdopodobnie nie zostanie zrealizowane polsko-niemieckie porozumienie obejmujące wspólne opracowanie nowego kołowego pojazdu opancerzonego w układzie 6x6 (Polsko-niemiecki transporter?, 2015-05-28). Ze względu na brak deklaracji Wojska Polskiego, dotyczących zainteresowania nowym pływającym transporterem opancerzonym, umowa nie jest obecnie realizowana, poinformował w Gliwicach, przy okazji finalizowania kontraktu na modernizację czołgów Leopard 2A4, Michael A. Kara, członek zarządu przedsiębiorstwa Rheinmetall Landsysteme (Umowa Bumaru Łabędy z Rheinmetallem, 2016-02-18).
Polsko-niemieckie porozumienie o współpracy w stworzeniu nowego transportera zostało podpisane w połowie maja 2015. Stronami była Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ) i gliwicki Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Sprzętu Mechanicznego (OBRUM) a ze strony niemieckiej Rheinmetall Man Military Vehicles (RMMV). Ten ostatni w międzyczasie stał się częścią Rheinmetall Defence Vehicle Systems (RDVS; Powstał Rheinmetall Defence Vehicle Systems, 2016-01-27).
Razem z OBRUM Niemcy mieli skonstruować, a następnie produkować w Polsce pojazd nazwany roboczo KAV 6x6. Jest on zaliczany przez RDVS do klasy średnich kołowych pojazdów wojskowych o masie od 15 do 25 ton. Nowy transporter opancerzony ma zastąpić w ofercie Rheinmetalla wóz Fuchs 2 6x6 (Niemieckie „tak” dla algierskich planów, 2014-08-25). To zaprezentowana w 2001, zmodernizowana odmiana kto Fuchs 6x6, którego opracowanie rozpoczęło się na początku lat 1960., a trafił do seryjnej produkcji w 1979 (Kolejne Fuchs 1A8 dla Bundeswehry, 2013-05-23).
Niewypełnienie porozumienia nie oznacza jednak, że Polska Grupa Zbrojeniowa zrezygnuje ze stworzenia pływającego pojazdu w układzie 6x6. Jak dowiedział się RAPORT-wto, taki wóz może powstać na potrzeby Wojska Polskiego, które realizuje obecnie program lekkiego opancerzonego transportera rozpoznawczego (LOTR) Kleszcz (LOTR dla WP, 2013-08-03). W zakładach Rosomak opracowano wstępną koncepcję takiego pojazdu. Może on być samodzielnie opracowany i wytwarzany przez przedsiębiorstwo z Siemianowic Śląskich, bazując m.in. na doświadczeniach z wdrażania, produkcji i modernizacji transporterów opancerzonych Rosomak 8x8 (AMV 8x8 od Rosomaka dla ZEA, 2016-01-28; Rosomak z armatą 120 mm, 2015-09-04; Rosomak-M Concept, 2015-09-03).