Wojska lotnicze Hiszpanii wyposażą pilotów samolotów wielozadaniowych Hornet w nowe wskaźniki nahełmowe Thales Scorpion.
Dowództwo hiszpańskich Ejército del Aire (wojsk lotniczych) postanowiło wyekwipować swoich lotników w nowe wskaźniki nahełmowe Thales Scorpion. Madryt zakupił 80 urządzeń tego typu, przeznaczonych dla załóg samolotów wielozadaniowych C.15 / CE.15 Hornet (miejscowe oznaczenie EF-18A/B). Obecnie Hiszpania dysponuje 86 samolotami tego typu (A400M tankuje Hornety, 2015-02-18).
Lotnicy Ejército del Aire będą pierwszymi w Europie użytkownikami Scorpionów. Urządzenie to pokazuje pilotowi kolorowe symbole danych nawigacyjnych, wywiadowczych i uzbrojenia. Można je używać niezależnie od pory doby, w warunkach pogorszonej widoczności. Scorpion może być zamontowany na standardowym hełmie lotniczym i używany razem z okularowymi wzmacniaczami obrazu (NVG).
Dla potrzeb hiszpańskich lotników Thales zajmie się pracami studialnymi, próbami i integracją urządzeń z flotą Hornetów. Opracowana zostanie także specyficzna konfiguracja Scorpiona, zapewniająca bezpieczne katapultowanie się z kabiny C.15 / CE.15. Wskaźniki zostaną przystosowane do użycia kierowanych pocisków rakietowych bliskiego zasięgu powietrze-powietrze IRIS-T i zasobników celowniczych Litening. Prace rozpoczną się w br.
Wskaźniki Scorpion używane są przez lotników z jednostek US Air Force wyposażonych w samoloty wielozadaniowe F-16 Block 30/32 i uderzeniowe A-10C (A-10C na Filipinach, 2016-04-26). Przeprowadzono także próby ich zastosowania przez lotników zasiadających w kabinach samolotów F-22A Raptor (Raptory znowu w Europie, 2016-04-12) i śmigłowców NH-90 (100 tys. h nalotu floty NH90, 2016-05-02).