Awaria układu napędowego utrudniła amerykańskiemu okrętowi przejście przez Kanał Panamski.
Do zdarzenia doszło w poniedziałek, kiedy niszczyciel rakietowy USS Zumwalt (DDG 1000), typu Zumwalt, przechodził przez Kanał Panamski. Z niewyjaśnionych dotąd przyczyn doszło wówczas do awarii układu napędowego, wskutek czego okręt nie mógł opuścić kanału. Utrata manewrowości doprowadziła też do zderzenia jednostki z jedną ze ścian obiektu, w wyniku czego uszkodzono kadłub.
Okręt odholowano do nieczynnej już Rodman Naval Base, eksploatowanej w przeszłości przez US Navy. Na miejscu jednostka przejdzie przegląd naprawczy, w trakcie którego służby techniczne postarają się usunąć przyczynę awarii. Następnie USS Zumwalt wznowi podróż do portu macierzystego w San Diego (USS Zumwalt w drodze do San Diego, 2016-09-08).
USS Zumwalt jest pierwszym z 3 amerykańskich niszczycieli rakietowych typu Zumwalt. Okręt przyjęto do służby 15 października (USS Zumwalt w linii, 2016-10-15). Po dotarciu do San Diego jednostka przejdzie ostatnie prace stoczniowe, podczas których na jej pokładzie zamontowane zostaną kluczowe elementy wyposażenia, w tym urządzenia obserwacyjne i uzbrojenie.
Jedną z unikatowych cech tej futurystycznej konstrukcji miało być główne uzbrojenie artyleryjskie w postaci dwóch 155-mm armat morskich Advanced Gun System (AGS) z lufami o długości 62 kalibrów. Działa miały wystrzeliwać precyzyjne, kierowane pociski Long Range Land Attack Projectile (LRLAP), zdolne do rażenia celów lądowych na dystansie do 150 km. W ostatnich tygodniach przedstawiciele US Navy przyznali, że Zumwalty najprawdopodobniej nie zostaną uzbrojone w LRLAP ze względu na ich zbyt duży koszt jednostkowy, wynoszący ok. 0,8-1 mln USD (3,3–4,1 mln zł, Zumwalty bez amunicji , 2016-11-15).