Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lepszy rok Airbusa

Lotnictwo cywilne, 11 stycznia 2017

Koncern z Tuluzy podał do publicznej wiadomości ubiegłoroczne wyniki sprzedaży dużych samolotów komunikacyjnych. Jednocześnie ujawniono ich nowe ceny katalogowe.

Ponad 40% samolotów wąskokadłubowych dostarczonych w 2016 stanowiły A321 / Zdjęcie: Airbus

W ub.r. zakłady koncernu z Tuluzy opuściło 688 dużych samolotów komunikacyjnych, które trafiły do 82 odbiorców z całego świata. Jednak europejskiemu producentowi wciąż jeszcze daleko do prześcignięcia rywala zza Atlantyku – Boeinga, który w 2016 dostarczył 748 samolotów (Mniejsze zamówienia Boeinga, 2017-01-07).

2016 był 14. z rzędu rokiem, w którym Airbus odnotował zwiększenie ilości dostarczonych samolotów. Było ich o 8% więcej niż w 2015, gdy Airbus przekazał użytkownikom 635 samolotów.

Ubiegłoroczne dostawy koncernu z Tuluzy obejmowały 545 samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320 (w tym 68 A320neo), 66 z rodziny A330 (Historyczne zamówienie Iran Air, 2016-12-23), 49 A350-900 (A350-900 Lufthansy oblatany , 2016-11-30) i 28 A380 (Emirates odkładają odbiór A380, 2016-12-28). Ponad 40% samolotów wąskokadłubowych były to A321 (ANA odbierają pierwszego A320neo, 2016-12-19).

W 2016 Airbus zdobył zamówienia na 731 samolotów (607 wąskokadłubowych i 124 szerokokadłubowe) od 51 klientów, w tym 8 nowych. Na koniec ub.r. łączny portfel zamówień koncernu z Tuluzy wynosił 6874, a jego wartość szacowano na 1 018 mld USD według cen katalogowych.

Jednocześnie producent podał ceny swoich samolotów, jakie mają obowiązywać w 2017. A318 kosztować ma 75,9 mln USD (314,7 mln zł), A319 – 90,5 mln USD (375,3 mln zł), A320 – 99 mln USD (410,5 mln zł), a A321 – 116 mln USD (481 mln zł). Cena A319neo to 99,5 mln USD (412,6 mln zł), A320neo – 108,4 mln USD (449,5 mln zł), a A321neo – 127 mln USD (526,6 mln zł).

A330-200 kosztuje 233,8 mln USD (969,5), A330-800 (neo) – 254,8 mln USD (1,06 mld), A330-200 Freighter – 237 mln USD (982,7 mln), A330-300 – 259 mln USD (1,07 mld), a A330-900 (neo) – 290,6 mln USD (1,21 mld). Najnowsze produkty z rodziny A350 wycenione zostały następująco: A350-800 – 275,1 mln USD (1,14 mld), A350-900 – 311,2 mln USD (1,29 mld), a A350-1000 – 359,3 mln USD (1,49 mld). Flagowy A380 kosztuje 436,9 mln USD (1,81 mld zł).  


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.