Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekordowe przeloty pary Gulfstreamów

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 15 maja 2018

Spółka Gulfstream Aerospace poinformowała, że dwa nowe odrzutowce klasy biznes – G500 i G600 – wykonały razem rekordowe przeloty w ciągu dwóch kolejnych dni.

Odrzutowce klasy biznes Gulfstream G500 i G600 / Zdjęcie: Gulfstream Aerospace

20 kwietnia G500 i G600 przeleciały z Szanghaju do Honolulu ze średnią prędkością M0,9. G500 przebył trasę w 8 h i 34 min, a G600 przybył zaledwie minutę później!

Następnego dnia dwa obydwa samoloty połączyły Pacyfik i Atlantyk, podróżując z Honolulu do Savannah, ponownie rozwijając średnią prędkość M0,90. G500 wykonał lot w 7 h i 44 min, a G600 – w 5 minut dłużej. Obecnie rekordy oczekują na zatwierdzenie przez National Aeronautic Association.

Klienci Gulfstreama są przyzwyczajeni do latania praktycznie do dowolnego miejsca na świecie z rekordową prędkością, a G500 i G600 robią to właśnie w chwili, gdy są blisko uzyskania Certyfikatów Typu – powiedział Mark Burns, prezes Gulfstream Aerospace. G500 ma uzyskać Certyfikat Typu latem, a G600 – przed końcem bieżącego roku.

Nasz flagowy model G650ER sprawdził się wielokrotnie jako samolot mający najlepsze osiągi w branży, a G500 i G600 sprawdzają się równie dobrze w swoich klasach, nawet przed dostawą do klientów. Te wyczyny pokazują ich możliwości tych imponujących samolotów w rzeczywistych warunkach – dodał Mark Burns.

Jesienią 2017 Gulfstream ogłosił wydłużenie zasięgu dla modeli G500 i G600 po tym, jak obydwa zademonstrowały osiągi znacznie przekraczające wartości obliczeniowe. Według najnowszych danych G500 może przebyć 9630 km z prędkością przelotową M0,85 i 8149 km z prędkością M0,90 (8 rekordów G500, 2018-04-16). Natomiast zasięg G600 wynosi 12 038 km przy prędkości M0,85 i 9445 km przy prędkości M 0,90 (Oblot seryjnego G600, 2017-08-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.