Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Koniec produkcji Learjetów

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 12 lutego 2021

Publikując wyniki za ubiegły rok prezes i dyrektor generalny Bombardiera Éric Martel poinformował, że kanadyjski koncern uzyskał przychód 5,6 mld USD, głównie dzięki dostawom samolotów odrzutowych klasy biznes Global 7500, ale jednocześnie postanowiono zakończyć w tym roku produkcję innych odrzutowców biznesowych – Learjet. W związku z tym pracę straci 1600 osób.

Od czasu wejścia marki na rynek w 1963 dostarczono ponad 3000 samolotów Learjet / Zdjęcie: Bombardier

Decyzja o zakończeniu produkcji Learjetów po prawie 60 latach nie została podjęta łatwo. Kultowy Learjet wywarł niezwykły i trwały wpływ na lotnictwo biznesowe. Jednak biorąc pod uwagę liczbę nowych graczy w segmencie lekkich odrzutowców i wymagającą dynamikę rynku, musimy skoncentrować nasze przyszłe wysiłki na naszych bardziej dochodowych rodzinach samolotów Global i Challenger – stwierdził Éric Martel

Redukcja siły roboczej jest zawsze bardzo trudna i żałujemy, że utalentowani i oddani pracownicy odchodzą z przedsiębiorstwa z jakiegokolwiek powodu. Ale te redukcje są dla nas absolutnie konieczne, abyśmy mogli odbudować naszą spółkę, podczas gdy nadal będziemy zmagać się ze skutkami pandemii SARS-CoV-2 – dodał Martel (Bombardier sprzedaje zakłady w Maroku i Irlandii Płn., 2019-05-03).

Szef Bombardiera podkreślił, że koncern będzie nadal wspierać eksploatację samolotów Learjet i ogłosił wprowadzenie dla modeli Learjet 40 i 45 programu ulepszeń Racer, który będzie realizowany w zakładach w Wichita. Bombardier nadal będzie używać kompleksu w Wichita jako centrum prób w locie i centrum doskonałości samolotów specjalnych. Ponadto będzie nadal działać tam centrum obsługi technicznej (Learjety Liberty dla LPR, 2019-12-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.