Indonezyjska Sky Aviation otrzyma w bieżącym roku 5 samolotów pasażerskich Suchoj Superjet 100. Pierwszy powinien przybyć do Indonezji w połowie stycznia, będąc pierwszym eksportowym samolotem rosyjskiego producenta.
Pierwszy indonezyjski Superjet 100 powinien w lutym rozpocząć regularne loty na trasie z Makassar do Sorong i Jayapura. Odbiór techniczny samolotu odbył się 29 grudnia 2012.
W listopadzie 2012 samolot otrzymał certyfikat indonezyjskich władz lotniczych, który zezwala na jego eksploatację przez krajowe linie lotnicze bez ograniczeń (Certyfikacja Superjeta 100, 2012-11-23). W 2011 Sky Aviation zamówiła w Sukhoi Civil Aircraft (SCAC) 12 SSJ-100S. Maszyny mają być dostarczone do 2015.
Indonezyjczycy mają tragiczne doświadczenia z regionalnym odrzutowcem Suchoja. W maju 2012, w czasie promocyjnego lotu, pokazowy Superjet 100 rozbił się w górach przy bardzo złych warunkach pogodowych (Odnaleziono szczątki Superjeta, 2012-05-10). Zginęło wtedy 46 osób - 8 Rosjan, załoga i przedstawiciele ambasady rosyjskiej w Dżakarcie – 2 Włochów, Francuz, Amerykanin i 35 Indonezyjczyków, głównie przedstawicieli towarzystw lotniczych i dziennikarzy. Wstępne analizy przyczyn wypadku wskazywały jednak na błąd pilotów, a nie usterkę techniczną (Złe przygotowanie załogi SSJ-100, 2012-06-25).