Reklama
Reklama

W czasie prób samolotów Airbus 330 MRTT, przeznaczonych dla Wielkiej Brytanii, po raz pierwszy wysunięto wszystkie trzy przewody tankujące.

Próby dwóch pierwszych A330 MRTT dla RAF odbywają się w Hiszpanii. Części lotów towarzyszą myśliwce wojsk lotniczych tego kraju. To zdjęcie wykonała załoga F-18B+ Hornet / Zdjęcie: Airbus Military

W ramach programu Future Strategic Tanker Aircraft, brytyjskie ministerstwo obrony będzie leasingować 14 samolotów tankujących od konsorcjum AirTanker, pod przewodnictwem EADS.

Londyn zrezygnował z wyposażenia ich w sztywny boom. Dlatego połowa z nich będzie używała jedynie dwóch przewodów podskrzydłowych Cobham 905E, zaś pozostałe 7 otrzyma dodatkowo podobny zestaw, Cobham 805E, wysuwany z kadłuba.

Obecnie w Hiszpanii odbywają się finalne testy dwóch brytyjskich Airbusów. W czasie ostatnich prób, w jednym z egzemplarzy wysunięto wszystkie trzy przewody. Stało się to po raz pierwszy, a producent nie poinformował o jakichkolwiek kłopotach technicznych.

Pierwszy z A330 MRTT ma rozpocząć służbę jeszcze w bieżącym roku. Pozostałe będą trafiać na Wyspy sukcesywnie, zastępując wiekowe Vickersy VC10 i Lockheedy TriStars. Konsorcjum AirTanker zobowiązało się do utrzymania nowych samolotów w służbie przynajmniej do 2035. Brytyjscy podatnicy będą za to płacić 390 mln GBP rocznie.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.