Reklama
Reklama

Eurofighter GmbH i natowska agencja NETMA podpisały porozumienie o akceptacji typu dla samolotu wielozadaniowego Eurofighter Typhoon Block 8, czyli maszyn drugiej serii produkcyjnej. Umowa otwiera drogę do dostaw nowych samolotów.

Pierwszy Eurofighter 2 transzy, podchodzący do lądowania po dziewiczym locie w styczniu 2008 / Zdjęcie: EADS

Produkcja samolotów Eurofighter podzielona została na 3 etapy. Pierwszy, 5-letni, zakładał dostawy maszyn myśliwskich, z ograniczonymi możliwościami wykonywania uderzeń na cele lądowe. Zakończył się w marcu bieżącego roku (zobacz: Eurofighter - koniec pierwszej odsłony), po dostarczeniu 143 maszyn do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii i Austrii.

Pierwszy egz. 2 transzy dostaw został oblatany w styczniu. Od tego czasu zmontowano kilka samolotów nowego modelu, kilkadziesiąt znajduje się w różnych stadiach montażu końcowego (łącznie daje to 60 egz.). Okres ten zajęły testy nowych systemów pokładowych i dodatkowego uzbrojenia. Ostatecznie, po złożeniu wyników prób i dokumentacji technicznej, natowska Eurofighter and Tornado Management Agency (NETMA) - która jest prawnie pierwotnym odbiorcą wszystkich Eurofighterów - zaakceptowała nowy model samolotu, otwierając drogę do rozpoczęcia dostaw.

W porównaniu do maszyn 1 transzy, egz. drugiej mają nowe komputery pokładowe, dysponujące większą mocą obliczeniową i pamięcią oraz oprogramowaniem. Dodatkowe zmiany to zmodernizowanie wielofunkcyjnego interfejsu człowiek-maszyna, pełne zintegrowanie podwieszanego zasobnika z laserowym wskaźnikiem celu, modyfikacje GPS, MIDS, DASS i systemu łączności. Nowe Eurofightery będą również mogły wykorzystywać bomby Paveway IV i EGBU-16.

Pierwszy Eurofighter 2 transzy, podchodzący do lądowania po dziewiczym locie w styczniu 2008 / Zdjęcie: EADS

Produkcja samolotów Eurofighter podzielona została na 3 etapy. Pierwszy, 5-letni, zakładał dostawy maszyn myśliwskich, z ograniczonymi możliwościami wykonywania uderzeń na cele lądowe. Zakończył się w marcu bieżącego roku (zobacz: Eurofighter - koniec pierwszej odsłony), po dostarczeniu 143 maszyn do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii i Austrii.

Pierwszy egz. 2 transzy dostaw został oblatany w styczniu. Od tego czasu zmontowano kilka samolotów nowego modelu, kilkadziesiąt znajduje się w różnych stadiach montażu końcowego (łącznie daje to 60 egz.). Okres ten zajęły testy nowych systemów pokładowych i dodatkowego uzbrojenia. Ostatecznie, po złożeniu wyników prób i dokumentacji technicznej, natowska Eurofighter and Tornado Management Agency (NETMA) - która jest prawnie pierwotnym odbiorcą wszystkich Eurofighterów - zaakceptowała nowy model samolotu, otwierając drogę do rozpoczęcia dostaw.

W porównaniu do maszyn 1 transzy, egz. drugiej mają nowe komputery pokładowe, dysponujące większą mocą obliczeniową i pamięcią oraz oprogramowaniem. Dodatkowe zmiany to zmodernizowanie wielofunkcyjnego interfejsu człowiek-maszyna, pełne zintegrowanie podwieszanego zasobnika z laserowym wskaźnikiem celu, modyfikacje GPS, MIDS, DASS i systemu łączności. Nowe Eurofightery będą również mogły wykorzystywać bomby Paveway IV i EGBU-16.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.