Wiadomości
Eurofighter GmbH i natowska agencja NETMA podpisały porozumienie o akceptacji typu dla samolotu wielozadaniowego Eurofighter Typhoon Block 8, czyli maszyn drugiej serii produkcyjnej. Umowa otwiera drogę do dostaw nowych samolotów.
Produkcja samolotów Eurofighter podzielona została na 3 etapy. Pierwszy, 5-letni, zakładał dostawy maszyn myśliwskich, z ograniczonymi możliwościami wykonywania uderzeń na cele lądowe. Zakończył się w marcu bieżącego roku (zobacz: Eurofighter - koniec pierwszej odsłony), po dostarczeniu 143 maszyn do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii i Austrii.
Pierwszy egz. 2 transzy dostaw został oblatany w styczniu. Od tego czasu zmontowano kilka samolotów nowego modelu, kilkadziesiąt znajduje się w różnych stadiach montażu końcowego (łącznie daje to 60 egz.). Okres ten zajęły testy nowych systemów pokładowych i dodatkowego uzbrojenia. Ostatecznie, po złożeniu wyników prób i dokumentacji technicznej, natowska Eurofighter and Tornado Management Agency (NETMA) - która jest prawnie pierwotnym odbiorcą wszystkich Eurofighterów - zaakceptowała nowy model samolotu, otwierając drogę do rozpoczęcia dostaw.
W porównaniu do maszyn 1 transzy, egz. drugiej mają nowe komputery pokładowe, dysponujące większą mocą obliczeniową i pamięcią oraz oprogramowaniem. Dodatkowe zmiany to zmodernizowanie wielofunkcyjnego interfejsu człowiek-maszyna, pełne zintegrowanie podwieszanego zasobnika z laserowym wskaźnikiem celu, modyfikacje GPS, MIDS, DASS i systemu łączności. Nowe Eurofightery będą również mogły wykorzystywać bomby Paveway IV i EGBU-16.

Produkcja samolotów Eurofighter podzielona została na 3 etapy. Pierwszy, 5-letni, zakładał dostawy maszyn myśliwskich, z ograniczonymi możliwościami wykonywania uderzeń na cele lądowe. Zakończył się w marcu bieżącego roku (zobacz: Eurofighter - koniec pierwszej odsłony), po dostarczeniu 143 maszyn do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii i Austrii.
Pierwszy egz. 2 transzy dostaw został oblatany w styczniu. Od tego czasu zmontowano kilka samolotów nowego modelu, kilkadziesiąt znajduje się w różnych stadiach montażu końcowego (łącznie daje to 60 egz.). Okres ten zajęły testy nowych systemów pokładowych i dodatkowego uzbrojenia. Ostatecznie, po złożeniu wyników prób i dokumentacji technicznej, natowska Eurofighter and Tornado Management Agency (NETMA) - która jest prawnie pierwotnym odbiorcą wszystkich Eurofighterów - zaakceptowała nowy model samolotu, otwierając drogę do rozpoczęcia dostaw.
W porównaniu do maszyn 1 transzy, egz. drugiej mają nowe komputery pokładowe, dysponujące większą mocą obliczeniową i pamięcią oraz oprogramowaniem. Dodatkowe zmiany to zmodernizowanie wielofunkcyjnego interfejsu człowiek-maszyna, pełne zintegrowanie podwieszanego zasobnika z laserowym wskaźnikiem celu, modyfikacje GPS, MIDS, DASS i systemu łączności. Nowe Eurofightery będą również mogły wykorzystywać bomby Paveway IV i EGBU-16.