Reklama
Reklama

Gen. bryg. Wiktor Kachałkin, dowódca lotnictwa transportowego WWS, potwierdził plany zakupu 60 An-70, nowych i zmodernizowanych Iłów-76, a także strategicznych An-124.

An-70 mają ładowność 47 t i średni zasięg 5000 km przy ładunku 35 t. Cztery nowoczesne silniki śmigłowentylatorowe Progress D-27 o mocy 13880 KM każdy, zapewniają prędkość przelotową 750 km/h, a więc niewiele ustępującą transportowcom odrzutowym. Samolot charakteryzuje się jednocześnie bardzo małą prędkością przepadania, wynoszącą jedynie 113 km/h / Zdjęcie: military-today.com

Gen. Kachałkin powtórzył wcześniejsze doniesienia, precyzując jednak część danych. I tak w ubiegłym roku informowano, że w planie zakupów dla WWS do 2020 znalazło się miejsce dla 40 An-70. Wiadomo także było, że liczba ta nie jest ostateczna - deklarowano bowiem zakup nawet 60 maszyn tego typu (zobacz: Zakupy An-70 w 2012-2013?).

Od tego czasu zmieniła się więc ostateczna liczba planowanych do zakupu maszyn. Co więcej, w lipcu 2011 rosyjskie ministerstwo obrony kupiło pierwszego An-70, który był wówczas montowany w ukraińskich zakładach Awiant. Ostateczne złożenie konkretnych zamówień na te samoloty zależy do sfinalizowania programu prób.

Dowódca lotnictwa transportowego WWS poinformował także, że równolegle planuje się odbierać zmodernizowane Ił-76MD (stanowiące obecnie podstawę podległych Kachałkinowi sił) oraz zupełnie nowe Ił-79MD90A (Ił-476), a więc wyposażone nie tylko w nowe silniki Awiadwigatiel PS-90, ale także nowoczesną awionikę wraz ze szklanym kokpitem.

Dodatkowo rosyjskie wojska lotnicze mają otrzymać 25 An-124 (wcześniej mówiono o nieco mniejszej liczbie; zobacz: 20 Rusłanów dla WWS do 2020).

An-70 mają ładowność 47 t i średni zasięg 5000 km przy ładunku 35 t. Cztery nowoczesne silniki śmigłowentylatorowe Progress D-27 o mocy 13880 KM każdy, zapewniają prędkość przelotową 750 km/h, a więc niewiele ustępującą transportowcom odrzutowym. Samolot charakteryzuje się jednocześnie bardzo małą prędkością przepadania, wynoszącą jedynie 113 km/h / Zdjęcie: military-today.com

Gen. Kachałkin powtórzył wcześniejsze doniesienia, precyzując jednak część danych. I tak w ubiegłym roku informowano, że w planie zakupów dla WWS do 2020 znalazło się miejsce dla 40 An-70. Wiadomo także było, że liczba ta nie jest ostateczna - deklarowano bowiem zakup nawet 60 maszyn tego typu (zobacz: Zakupy An-70 w 2012-2013?).

Od tego czasu zmieniła się więc ostateczna liczba planowanych do zakupu maszyn. Co więcej, w lipcu 2011 rosyjskie ministerstwo obrony kupiło pierwszego An-70, który był wówczas montowany w ukraińskich zakładach Awiant. Ostateczne złożenie konkretnych zamówień na te samoloty zależy do sfinalizowania programu prób.

Dowódca lotnictwa transportowego WWS poinformował także, że równolegle planuje się odbierać zmodernizowane Ił-76MD (stanowiące obecnie podstawę podległych Kachałkinowi sił) oraz zupełnie nowe Ił-79MD90A (Ił-476), a więc wyposażone nie tylko w nowe silniki Awiadwigatiel PS-90, ale także nowoczesną awionikę wraz ze szklanym kokpitem.

Dodatkowo rosyjskie wojska lotnicze mają otrzymać 25 An-124 (wcześniej mówiono o nieco mniejszej liczbie; zobacz: 20 Rusłanów dla WWS do 2020).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.