Wiadomości
LOT Aircraft Maintenance Services uruchamia nową stację obsługi liniowej w Krakowie. Nowy punkt umożliwi świadczenie usług technicznych dla samolotów operujących z Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice, zapewniając obsługę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Uruchomienie krakowskiej stacji to kolejny etap w realizacji strategii rozwoju LOTAMS, zakładającej obecność spółki na wszystkich kluczowych lotniskach w Polsce. Kraków dołącza tym samym do sieci baz liniowych LOTAMS, wśród których znajdują się już m.in. porty lotnicze w Warszawie, Rzeszowie, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Budapeszcie.
Obsługa liniowa w Krakowie obejmuje m.in. bieżące przeglądy, usuwanie usterek, kontrole przedlotowe oraz inne czynności niezbędne do zapewnienia pełnej gotowości operacyjnej samolotów. Zespół wykwalifikowanych mechaników i inżynierów pracujących w trybie całodobowym gwarantuje szybkie i skuteczne wsparcie techniczne dla operatorów lotniczych realizujących rejsy z i do Krakowa.
Kraków to największy regionalny port lotniczy w Polsce i drugi pod względem liczby obsługiwanych pasażerów w kraju. Wrzesień 2025 lotnisko zamknęło wynikiem ponad 1,215 mln obsłużonych pasażerów, a od początku tego roku z jego usług skorzystało już ponad 9,8 mln podróżnych. Prognozy wskazują, że do końca roku Kraków może przekroczyć historyczny próg 13 milionów pasażerów. W ubiegłym roku port zakończył działalność rekordowym wynikiem 11 080 830 pasażerów oraz 65 844 operacji startów i lądowań.








