Reklama
Reklama

CCG wybrała Belle 429

Rząd Kanady wybrał Belle 429 jako nowe śmigłowce straży wybrzeża (CCG).

Przedstawiciele rządu w Ottawie i przedsiębiorstwa Bell Helicopter na tle zwycięskiej konstrukcji / Zdjęcie: Rząd Kanady

O decyzji rządu w Ottawie poinformowali opinię publiczną jego członkowie – Gail Shea, Minister Rybołówstwa i Denis Lebel, Minister Transportu. W ramach programu wymiany floty wiropłatów Canadian Coast Guard (straży wybrzeża Kanady) zakupionych zostanie 15 śmigłowców Bell 429 (Belle 429 dla nowojorskiej policji, 2014-02-03).

Koszt zakupu to 172 mln USD (ok. 523 mln zł). Pierwszy Bell 429 zostanie dostarczony w maju 2015. Pozostałe będą przekazywane CCG w tempie jednego miesięcznie. Zastąpią one w służbie przestarzałe MBB Bo 105S.

Wybór Kanadyjczyków jest oczywistym wsparciem miejscowego przemysłu. Belle 429 produkowane są w zakładach w Mirabel w prowincji Quebec. Zakup śmigłowców dla CCG pozwoli na utrzymanie 200 miejsc pracy.

Jednak rywalizujące w konkursie przedsiębiorstwa europejskie – Airbus Helicopters i AgustaWestland już wcześniej wycofały się z przetargu, oskarżając Kanadyjczyków o faworyzowanie rodzimej konstrukcji. Według nich Bell 429 jest śmigłowcem zupełnie innej kategorii niż proponowane przez nie EC145 (Certyfikat EASA dla EC145T2, 2014-04-18) i AW109/AW119 (Heli-Expo 2014: Premiera AW109 Trekker, 2014-02-26), ponieważ jego maksymalna masa startowa przekracza 3175 kg. Rząd Kanady odparł te zarzuty twierdząc, że konkurs był przeprowadzony uczciwie i w sposób przejrzysty.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.