Reklama
Reklama

Lotnictwo wojskowe Chile, jedna z najściślej związanych z USA formacja Ameryki Południowej, odrzuciła ofertę zakupu partii wielozadaniowych śmigłowców transportowych Sikorsky S-70 Black Hawk i zamierza nabyć co najmniej 5 rosyjskich Mi-17.

Mi-17 w służbie armii kolumbijskiej, podczas operacji przeciwpartyzanckiej. Fama, o odporności rosyjskich śmigłowców na trudne warunki działań w Ameryce Łacińskiej, robi swoje... Kolumbijczycy, którzy używają także Black Hawków, od 1997 zakupili już 25 Mi-17 / Zdjęcie: via Santiago Rivas

Po wszechstronnym przeanalizowaniu możliwości technicznych i operacyjnych obu maszyn, a także kosztów zakupu, serwisu i ich eksploatacji, Fuerza Aerea de Chile wskazała Mi-17. Według opinii oficerów chilijskich, zadecydowały prostota konstrukcji i obsługi oraz minimalizacja nakładów na całość cyklu życia Mi-17 oraz, oczywiście, cena. Z nieoficjalnych informacji z Santiago wynika, że rosyjski Rosoboronoexport proponuje swoje śmigłowce mniej więcej za połowę ceny Black Hawka.

Na razie Fuerza Aerea de Chile wykorzystuje zaledwie jednego S-70A i doskonale zdaje sobie sprawę, jakie są koszty jego eksploatacji, zaś Mi-17 przechodzą wszechstronne badania w różnych warunkach klimatycznych Chile od 2004.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa

Mi-17 w służbie armii kolumbijskiej, podczas operacji przeciwpartyzanckiej. Fama, o odporności rosyjskich śmigłowców na trudne warunki działań w Ameryce Łacińskiej, robi swoje... Kolumbijczycy, którzy używają także Black Hawków, od 1997 zakupili już 25 Mi-17 / Zdjęcie: via Santiago Rivas

Po wszechstronnym przeanalizowaniu możliwości technicznych i operacyjnych obu maszyn, a także kosztów zakupu, serwisu i ich eksploatacji, Fuerza Aerea de Chile wskazała Mi-17. Według opinii oficerów chilijskich, zadecydowały prostota konstrukcji i obsługi oraz minimalizacja nakładów na całość cyklu życia Mi-17 oraz, oczywiście, cena. Z nieoficjalnych informacji z Santiago wynika, że rosyjski Rosoboronoexport proponuje swoje śmigłowce mniej więcej za połowę ceny Black Hawka.

Na razie Fuerza Aerea de Chile wykorzystuje zaledwie jednego S-70A i doskonale zdaje sobie sprawę, jakie są koszty jego eksploatacji, zaś Mi-17 przechodzą wszechstronne badania w różnych warunkach klimatycznych Chile od 2004.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.