Wiadomości
Rada dyrektorów Embraera zatwierdziła dodatkową czteroletnią przerwę w pracach związanych z rozwojem odrzutowca komunikacji regionalnej E175-E2. Ma to związek z trwającymi dyskusjami na temat obowiązującej w USA klauzuli dotyczącej porozumienia między liniami lotniczymi a związkami pilotów, która ogranicza maksymalną masę startową samolotów z maksymalnie 76 miejscami.

Maksymalna masa startowa E175E-2, wynosząca 44 800 kg ze względu na cięższe silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney PW1000G, przekracza w/w ograniczenie o ok. 10%.
Brazylijski koncern poinformował również, że decyzja została podjęta ze względu na obecną sytuację na rynku i ciągłe zainteresowanie modelem E175.
Pierwszy lot E175-E2 odbył się w grudniu 2019. Trzy lata później Embraer wstrzymał prace rozwojowe na trzy lata. Prognozowano wówczas, że samoloty tego modelu wejdą do eksploatacji zmienione w latach 2027-2028.
Obecna decyzja oznacza, że E175E-2 nie zostanie dopracowany do 2029, a jego debiut komercyjny zostanie przesunięty na lata 2030., o ile przedsięwzięcie nie zostanie całkowicie anulowane (Kolejne opóźnienie E175-E2, 2022-02-20).