Reklama
Reklama

Rada dyrektorów Embraera zatwierdziła dodatkową czteroletnią przerwę w pracach związanych z rozwojem odrzutowca komunikacji regionalnej E175-E2. Ma to związek z trwającymi dyskusjami na temat obowiązującej w USA klauzuli dotyczącej porozumienia między liniami lotniczymi a związkami pilotów, która ogranicza maksymalną masę startową samolotów z maksymalnie 76 miejscami.

 

/ Zdjęcie: Embraer

Maksymalna masa startowa E175E-2, wynosząca 44 800 kg ze względu na cięższe silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney PW1000G, przekracza w/w ograniczenie o ok. 10%.

Brazylijski koncern poinformował również, że decyzja została podjęta ze względu na obecną sytuację na rynku i ciągłe zainteresowanie modelem E175. 

Pierwszy lot E175-E2 odbył się w grudniu 2019. Trzy lata później Embraer wstrzymał prace rozwojowe na trzy lata. Prognozowano wówczas, że samoloty tego modelu wejdą do eksploatacji zmienione w latach 2027-2028.

Obecna decyzja oznacza, że E175E-2 nie zostanie dopracowany do 2029, a jego debiut komercyjny zostanie przesunięty na lata 2030., o ile przedsięwzięcie nie zostanie całkowicie anulowane (Kolejne opóźnienie E175-E2, 2022-02-20).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.