Reklama
Reklama

Podczas trwającej w Paryżu wystawy Eurosatory francuska spółka Daher zaoferowała nowe wersje samolotów dyspozycyjnych TBM 910/930, przeznaczone do zadań wywiadowczych, rozpoznania i obserwacji. Będą one wyposażone w dwa węzły podwieszeń pod skrzydłami z przyłączami instalacji elektrycznej, które umożliwiają wyposażenie samolotu w różne czujniki i aparaty wielkoformatowe.

Wizualizacja nowej wersji TBM 910/930 / Ilustracja: Daher

Producent przeprowadził już pierwsze próby w locie, z aparatem o masie 50 kg, które potwierdziły, że rozpoznawczy TBM zachowuje wszystkie właściwości pilotażowe i manewrowość samolotu dyspozycyjnego. Według przedstawicieli Dahera długotrwałość lotu TBM ISR wynosi ponad 6 h (TBM 930 dookoła świata, 2017-12-28).

Oprócz misji fotograficznych TBM 910 / TBM 930 ISR może wykonywać zadania obserwacyjne z użyciem głowicy optoelektronicznej chowanej w kadłubie, a także radaru z syntetyczną aperturą / wskaźnika naziemnych celów ruchomych (SAR/GMTI), układu przechwytywania transmisji radiowych i urządzeń łączności kodowanej. W kabinie, za fotelami załogi, można zabudować konsolę dla operatora urządzeń, nadzorującego sytuację taktyczną.

Nowa wersja TBM ISR to szybki samolot zdolny do operowania w każdych warunkach atmosferycznych, przeznaczony do obserwacji i fotografii lotniczej. Oferujemy go jako alternatywę albo uzupełnienie bezzałogowych statków latających klasy MALE i ciężkich samolotów wywiadowczych – powiedział Nicolas Chabbert, dyrektor działu samolotów biznesowych Dahera.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.