Reklama
Reklama

Carmen Chacon hiszpańska minister obrony, na ostatnim posiedzeniu rządu przedstawiła raport, dotyczący konieczności zakupu nowych samochodów patrolowych oraz kołowych transporterów opancerzonych 8x8.

Pegaso 3560 BMR (obecnie, po modernizacjach oznaczany jako BMR-M1) jest wykorzystywany również przez Arabię Saudyjską, Egipt, Maroko i Peru. Pojazdy tego typu brały udział w wielu międzynarodowych interwencjach z udziałem żołnierzy hiszpańskich. Dzisiaj władze wojskowe w Madrycie widzą jednak konieczność znalezienia ich młodszego i bardziej nowoczesnego następcy / Zdjęcie: USAF

Minister stwierdziła, że dla zapewnienia bezpieczeństwa żołnierzom, szczególnie pełniącym służbę w Afganistanie, konieczne są dalsze zakupy samochodów patrolowych 4x4. Obecnie kraj ten posiada 120 Iveco LMV Lince (zobacz: Hiszpańskie LMV w Afganistanie) i 100 nieco cięższych RG-31 Mk5E Nyala.

Carmen Chacon podkreśliła również, że niezbędne jest pozyskanie nowoczesnych transporterów opancerzonych 8x8, dostępnych na rynku. Powinno to doprowadzić do poprawy bezpieczeństwa żołnierzy, ale również do zdecydowanego zwiększenia potencjału bojowego jednostek piechoty.

Hiszpańskie wojska lądowe używają 682 transporterów BMR-M1 6x6 rodzimej konstrukcji. Produkcja tych pojazdów rozpoczęła się jednak w 1979 i mimo modernizacji (nowy silnik, wzmocnienie opancerzenia), nie można uznać ich za nowoczesne.

Pegaso 3560 BMR (obecnie, po modernizacjach oznaczany jako BMR-M1) jest wykorzystywany również przez Arabię Saudyjską, Egipt, Maroko i Peru. Pojazdy tego typu brały udział w wielu międzynarodowych interwencjach z udziałem żołnierzy hiszpańskich. Dzisiaj władze wojskowe w Madrycie widzą jednak konieczność znalezienia ich młodszego i bardziej nowoczesnego następcy / Zdjęcie: USAF

Minister stwierdziła, że dla zapewnienia bezpieczeństwa żołnierzom, szczególnie pełniącym służbę w Afganistanie, konieczne są dalsze zakupy samochodów patrolowych 4x4. Obecnie kraj ten posiada 120 Iveco LMV Lince (zobacz: Hiszpańskie LMV w Afganistanie) i 100 nieco cięższych RG-31 Mk5E Nyala.

Carmen Chacon podkreśliła również, że niezbędne jest pozyskanie nowoczesnych transporterów opancerzonych 8x8, dostępnych na rynku. Powinno to doprowadzić do poprawy bezpieczeństwa żołnierzy, ale również do zdecydowanego zwiększenia potencjału bojowego jednostek piechoty.

Hiszpańskie wojska lądowe używają 682 transporterów BMR-M1 6x6 rodzimej konstrukcji. Produkcja tych pojazdów rozpoczęła się jednak w 1979 i mimo modernizacji (nowy silnik, wzmocnienie opancerzenia), nie można uznać ich za nowoczesne.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.