Reklama
Reklama

Kanadyjska straż wybrzeża (CCG) złożyła zamówienie na dodatkowe 10 okrętów i statków pomocniczych. Jego wartość wynosi 3,3 mld USD.

Zamówienie na dodatkowe 10 okrętów dla straży wybrzeża Kanady dowodzi zaufania tej instytucji do Vancouver Shipyards. Podobnie zresztą, jak wcześniejsze zlecenie na zaprojektowanie i budowę wspomnianego lodołamacza CCGS John G. Diefenbaker (wizualizacja na rysunku). Według obecnych planów ma on wejść do służby w 2017 i zastąpić obecnie użytkowany wiekowy CCGS Louis S. St-Laurent / Rysunek: CCG

Zlecenie zostało złożone jednemu z największych kanadyjskich przedsiębiorstw stoczniowych, Vancouver Shipyards. W ramach jego realizacji, podmiot dostarczy Canadian Coast Guard 10 jednostek, służących m.in. do badania środowiska morskiego na kontrolowanych przez Ottawę akwenach oraz ochrony łowisk przed kłusownikami.

Zamówienie zostało złożone przez CCG w ramach realizacji ambitnego rządowego programu modernizacji wyposażenia straży wybrzeża i marynarki wojennej, National Shipbuilding Procurement Strategy. W przeszłości władze w Ottawie zamówiły już około 140 jednostek za cenę ok. 36 mld USD (36 mld USD na kanadyjskie okręty, 2011-10-20).

Co ciekawe, jednym ze zleceniobiorców jest Vancouver Shipyards. Na mocy decyzji Ottawy z 2011, przedsiębiorstwo to ma dostarczyć odbiorcom 7-8 jednostek, w tym m.in. okręty zaopatrzeniowe, statki badawcze oraz lodołamacz CCGS John G. Diefenbaker. Wartość zlecenia sprzed 2 lat wynosi 8 mld USD.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.