Reklama
Reklama

Budowa nowoczesnych indyjskich niszczycieli min może zaliczyć kolejne opóźnienie. Powodem jest różnica zdań co do sposobu wyboru dostawcy zespołów napędowych.

Program zakupu nowych indyjskich niszczycieli min może zaliczyć kolejne opóźnienie / Zdjęcie: MO Indii

Goa Shipyard Limited (GSL), wskazany przez ministerstwo obrony producent nowych niszczycieli min, zabiega o zakup zespółów napędowych do okrętów od niemieckiego MTU. Odmiennego zdania jest jednak sam resort, którego przedstawiciele przekonują, że rozsądniejszym rozwiązaniem będzie przeprowadzenie otwartego przetargu na dostawę silników. Spór, jaki powstał między obydwiema stronami, może po raz kolejny opóźnić rozpoczęcie prac nad jednostkami, których tak bardzo potrzebuje indyjska flota (Niepewny los indyjskich niszczycieli min, 2017-01-10).

Jak wiadomo nowe niszczyciele min mają zostać oparte na projekcie dostarczonym przez przedsiębiorstwo Kangnam z Republiki Korei (GSL poszukuje technologii, 2015-09-29). Co ciekawe to właśnie południowokoreański partner może być pośrednio winny obecnej sytuacji, gdyż okręty od początku miano projektować z myślą o zastosowaniu na nich niemieckich zespołów napędowych.

Nowe niszczyciele min mają powstać w ramach programu MCMV (Mines Counter Measure Vessel). Zakłada on przyjęcie do służby nie mniej niż tuzina nowoczesnych okrętów przeciwminowych. Co ciekawe uważa się, że zapotrzebowanie indyjskiej floty na jednostki tej klasy jest co najmniej dwukrotnie większe. Obecnie eksploatuje ona wiekowe okręty typu Pondicherry/Karwar

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.