Reklama
Reklama

Kolejne zamówienie na C919

Chińska Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) otrzymała zamówienie na łącznie 50 samolotów pasażerskich C919 od trzech różnych nabywców.

C919 konstruowany jest z myślą o konkurowaniu z najbardziej popularnymi maszynami pasażerskimi świata - A320 i B737. Pierwszy oblot maszyny zaplanowany jest na 2014, a rozpoczęcie dostaw w 2 lata później / Rysunek: Fly Away

Informację na ten temat opublikowały dzisiaj chińskie media. Według ich relacji, samoloty zostały zamówione w czasie trwającej w dniach 13-18 listopada międzynarodowej wystawie lotniczej i kosmicznej w Zhuhai. Nie podano póki co informacji dotyczących wartości zawartych porozumień, ani terminów realizacji dostaw.

Z 50 zamówionych samolotów, 10 ma trafić do spółki leasingowej GE Capital Aviation Services (GECAS). Jest to już drugie złożone przez nią zamówienie na maszyny pasażerskie w ostatnim czasie. W październiku GECAS zakontraktował dostawy 85 samolotów rodziny B737, z opcją na kolejne 15 (Potwierdzone zamówienie GECAS, 2012-10-05).

Pozostałe C919 zostanie podzielone po 20 egz. pomiędzy dwie lokalne linie lotnicze: Hebei Airlines (Chińczycy zamówili Embraery 190, 2011-04-13) oraz Joy Air. Dodatkowo COMAC miał też zawrzeć wstępne porozumienie z amerykańskim Eastern Air Lines, na sprzedaż nieokreślonej liczby C919 w przyszłości.

Jak wyliczają przedstawiciele COMAC, wraz z zakontraktowanymi w ostatnich dniach samolotami, ogólny portfel zamówień na pasażerskie C919 zamyka się liczbą 380 egz. Maszyny mają w przyszłości trafić do 15 odbiorców, wśród których są linie lotnicze oraz przedsiębiorstwa specjalizujące się w usługach leasingowych.

Warto przypomnieć, że jest to już kolejne w ostatnich miesiącach duże zamówienie na oferowane przez COMAC samoloty. We wrześniu producent poinformował o chęci zakupu 50 egzemplarzy C919 przez CCB Financial Leasing (Zamówienie na 50 C919, 2012-09-20).

Z kolei w 2010 COMAC otrzymało rekordowe zamówienie na 100 C919 ze strony trzech głównych chińskich linii lotniczych: Air China, China Southern i China Eastern (Ogromne zamówienie na C919, 2010-11-16). Nie wiadomo jednak, czy przewoźnicy zdecydują się na bezpośredni zakup wszystkich maszyn, czy też skłonią się do wypożyczenia części z nich od firm leasingowych.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.