Wiadomości
Szwedzka grupa zbrojeniowa Saab otrzymała od General Dynamics dodatkowe zamówienie na dostawę radarów Sea Giraffe AMB dla kolejnych amerykańskich okrętów klasy Littoral Combat Ship, LCS 28 i LCS 30.

Zamówione radary, znane w US Navy pod oznaczeniem AN/SPS-77, zostaną wyprodukowane w zakładach grupy Saab w Syracuse, w USA i w Gothenburgu, w Szwecji. - Obecnie radary Sea Giraffe AMB są dostarczane w ramach trzech odrębnych programów dla pięciu typów okrętów US Navy. Najnowsza umowa potwierdza, iż Saab pełni rolę kluczowego dostawcy radarów dla amerykańskiej marynarki - powiedział Erik Smith, prezes Saab Defence and Security USA
- Radar Sea Giraffe AMB został opracowany i sprawdzony celem spełnienia wymagań US Navy, w tym do śledzenia i rozpoznania obiektów powietrznych, nawodnych oraz dozoru ruchu lotniczego. Saab jest dumny z bycia zaufanym partnerem US Navy oraz faktu, iż jego radary udzielają wsparcia amerykańskim okrętom w realizacji misji w trudnych warunkach na całym świecie – dodał Smith.
Radary Sea Giraffe znajdują się na wyposażeniu sześciu amerykańskich okrętów klasy LCS: USS Independence (LCS 2), USS Coronado (LCS 4, USS Coronado na wschodnim Oceanie Spokojnym, 2017-11-21), USS Jackson (LCS 6, USS Jackson testuje SeaRAM, 2017-05-02), USS Montgomery (LCS 8), USS Gabrielle Giffords (LCS 10, USS Gabrielle Giffords w San Diego, 2017-07-07) i USS Omaha (LCS 12, USS Omaha w drodze do San Diego, 2017-11-21). Dodatkowe systemy są na różnych etapach produkcji i testów w celu realizacji harmonogramu budowy nowych okrętów. Saab otrzymał od General Dynamics dodatkową umowę, która zawiera opcje na dostawę kolejnych jedenastu radarów dla jednostek LCS do 2024.
W październiku US Navy ogłosiła plan zamontowania radarów Sea Girafe AMB na nowych okrętach Straży Granicznej USA (USCG), budowanych w ramach programu Offshore Patrol Cutter (OPC, Sea Giraffe dla nowych patrolowców USCG, 2017-10-09). Ponadto, szwedzka grupa opracowuje wersję radaru Sea Giraffe AMB, znaną jako AN/SPN-50, aby sprostać wymaganiom zarządzania ruchem lotniczym stawianym przez dowództwo Naval Air Systems (NAVAIR) na amerykańskich lotniskowcach i okrętach desantowych.
Powiązane wiadomości
-
Kolejne zamówienie na radary Saaba (2017-11-28)
- USS Jackson testuje SeaRAM (2017-05-02)
-
USS Gabrielle Giffords w San Diego (2017-07-07)
- MQ-8 z pokładu USS Freedom (2014-05-19)
- USS Fort Worth wrócił do San Diego (2016-10-10)
- USS Montgomery dotarł do San Diego (2016-11-10)
- Testy odbiorcze USS Gabrielle Giffords (2016-11-23)
- USS Gabrielle Giffords odebrany (2016-12-27)
- USS Jackson testuje SeaRAM (2017-05-02)
- USS Gabrielle Giffords w drodze do Teksasu (2017-05-14)
- USS Gabrielle Giffords w linii (2017-06-12)
- USS Coronado z Cam Ranh (2017-06-13)
- Sea Giraffe dla nowych patrolowców USCG (2017-10-09)
-
USS Omaha w drodze do San Diego (2017-11-21)
- USS Montgomery dotarł do San Diego (2016-11-10)
- USS Jackson testuje SeaRAM (2017-05-02)
- Zakończono testy USS Omaha (2017-05-29)
-
USS Gabrielle Giffords w San Diego (2017-07-07)
- MQ-8 z pokładu USS Freedom (2014-05-19)
- USS Fort Worth wrócił do San Diego (2016-10-10)
- USS Montgomery dotarł do San Diego (2016-11-10)
- Testy odbiorcze USS Gabrielle Giffords (2016-11-23)
- USS Gabrielle Giffords odebrany (2016-12-27)
- USS Jackson testuje SeaRAM (2017-05-02)
- USS Gabrielle Giffords w drodze do Teksasu (2017-05-14)
- USS Gabrielle Giffords w linii (2017-06-12)
- USS Coronado z Cam Ranh (2017-06-13)
- Odbiór USS Omaha (2017-09-19)
- Powrót USS Coronado (2017-11-06)
- USS Coronado na wschodnim Oceanie Spokojnym (2017-11-21)