Reklama
Reklama

Huntington Ingalls Industries przekazała kompozytową nadbudówkę przeznaczona dla niszczyciela klasy DDG 1000 Zumwalt. 900-tonowa struktura ma polepszyć własności stealth okrętu.

10 października 2012. Dokumenty przekazania kompozytowej nadbudówki Zumwalta podpisują Jonathan Graves i John Fillmore. Graves jest zastępcą szefa programu DDG 2000 w Supervisor of Shipbuilding (SUPSHIP) Gulf Coast, a Fillmore szefem budowy nadbudówki w Ingalls Shipbuilding / Zdjęcie: Huntington Ingalls Industries

W kompozytowej nadbudówce Zumwalta (Stępka pod pierwszego Zumwalta, 2011-11-19) będzie mieścić się mostek dowodzenia, anteny radarów i systemów łączności oraz komponenty systemów chłodzenia i wentylacji. Nadbudówka będzie miała skuteczny przekrój odbicia radiolokacyjnego znacząco mniejszy niż w innych współczesnych okrętach. To jedna z największych struktur kompozytowych, jakie kiedykolwiek powstały (Ostatni z Zumwaltów, 2012-04-05).

Program wytwarzania nadbudówek dla Zumwaltów rozpoczął się w styczniu 2009. Ingalls buduje kompozytowe nadbudówki i hangar dla Zumwalta w Composite Center of Excellence w Gulfport. Ich struktury składają się z kompozytów węglowych i wypełniaczy z drewna balsa. Są one bardzo sztywne i lekkie, a jednocześnie bardziej trwałe niż konstrukcje stalowe, bo niepodatne na korozję. Wytwórnia w Gulfport buduje także m.in. kompozytowe maszty dla okrętów desantowych klasy San Antonio (LPD 17).

Zbudowana w Gulfport nadbudówka zostanie teraz przetransportowana z Mississippi do Maine, siedziby Bath Iron Works. Musi pokonać odległość blisko 4 tys. km.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.