Reklama
Reklama

Konwersja HMT na wozy ewakuacji technicznej

British Army (wojska lądowe W. Brytanii) podpisały umowę z Supacat na konwersję pojazdów High Mobility Transporter do wersji wozu ewakuacji technicznej Lightweight Recovery Vehicles (LWRV). W tym celu Supacat będzie współpracować z przedsiębiorstwem NP Aerospace.

Pojazdy LWRV powstaną poprzez montaż dodatkowej osi do wozów Jackal 2 i zamontowanie modułu holowania Supalift / Zdjęcie: Supacat

Wóz LWRV został opracowany w ramach inicjatywy Protected Mobility Engineering & Technical Support (PMETS), w którym oprócz producenta pojazdów bierze udział wspomniana NP Aerospace i inni partnerzy. Do wiosny br. dostarczone mają zostać 4 przebudowane pojazdy. Mają one spełniać wymogi jazdy terenowej w warunkach spotykanych w Mali podczas niedawno zakończonej Operacji Newcombe.

LWRV wypełnią lukę w zdolnościach w zakresie ewakuacji technicznej w terenie. Będą towarzyszyć pojazdom HMT Jackal i Coyote (obu produkowanym przez Supacat). Przebudowa będzie polegała na dodaniu do czterech eksploatowanych przez British Army Jackalach 2 4x4 dodatkowej, trzeciej osi dostosowując je do standardu wozów Coyote 6x6. Jest to możliwe dzięki innowacyjnej technologii Extenda opracowanej przez Supacat. Tak dostosowane pojazdy zostaną następnie wyposażone w moduł Supalift do holowania innych pojazdów.

Po demontażu Supalift wozy ponownie będą mogły pełnić rolę zwykłych pojazdów patrolowych Coyote, a po demontażu dodatkowej osi – pojazdów Jackal 2. Elastyczność konfiguracji pozwoli dostosowywać do niezbędnych ról wszystkie wozy obu typów używane przez British Army (MBDA ujawniło Land Precision Fires, 2022-09-21, DVD 2016: Nowe konstrukcje Supacata, 2016-09-01).

 

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.