Reklama
Reklama

Czeska Aircraft Industries (dawna Let Kunowice), podpisała umowę z General Electric o dostawach silników H80 dla samolotów regionalnych L410. Czesi wznowili niedawno dostawy tych maszyn.

Od 1969 wyprodukowano ok. 1160 samolotów L410 różnych wersji. 450 lata do dzisiaj. To ogromny rynek, związany z możliwością wymiany silników / Zdjęcie: Aircraft Industries

H80 to rozwojowa wersja doskonale znanych Walterów M601, silników o maksymalnej mocy startowej 750 KM, opracowanych specjalnie dla L410 Turbolet, wykorzystywanych również w polskich PZL-106 Kruk i - w zmodernizowanej wersji - w wojskowych PZL-130 Orlik.

Po wykupieniu części zakładów Waltera przez GE, Amerykanie zdecydowali się zachować produkcję nieznacznie zmodyfikowanych M601E (o maksymalnej mocy startowej 750 KM) oraz opracować głęboko zmodernizowany model, nazwany H80 o mocy 800 KM i z wydłużonym okresem międzynaprawczym z 3600 do 6600 h. Silniki tego typu były opracowywane w Czechach (zobacz: Czeskie testy H80), a w marcu ubiegłego roku rozpoczęły się ich testy certyfikacyjne.

Oba typy jednostek napędowych zostały wybrane jako wyposażenie zmodernizowanych samolotów wytwórni, oznaczonych jako L410 UVP-E20. Aircraft Industries zakłada, że co roku będzie produkował ponad 10 samolotów tego typu. Zawarta wczoraj umowa z GE zapewnia dla nich dostawy nowych silników M601E i H80.

Przedstawiciele Aircraft Industries poinformowali, że planują uzyskanie certyfikatu swojego samolotu, napędzanego parą H80, w połowie 2012.

Czesi wyprodukowali już pierwszego L410 UVP-E20 dla wojsk lotniczych Dżibuti. Samolot o nr seryjnym 2732, wystartował z lotniska w Kunowicach 23 stycznia. Przyszły użytkownik będzie go używał w standardowej konfiguracji dla 19 pasażerów. Otrzymał jednak zestawy, które pozwalają na szybką adaptację samolotu do roli salonki, maszyny sanitarnej oraz transportowej.

Od 1969 wyprodukowano ok. 1160 samolotów L410 różnych wersji. 450 lata do dzisiaj. To ogromny rynek, związany z możliwością wymiany silników / Zdjęcie: Aircraft Industries

H80 to rozwojowa wersja doskonale znanych Walterów M601, silników o maksymalnej mocy startowej 750 KM, opracowanych specjalnie dla L410 Turbolet, wykorzystywanych również w polskich PZL-106 Kruk i - w zmodernizowanej wersji - w wojskowych PZL-130 Orlik.

Po wykupieniu części zakładów Waltera przez GE, Amerykanie zdecydowali się zachować produkcję nieznacznie zmodyfikowanych M601E (o maksymalnej mocy startowej 750 KM) oraz opracować głęboko zmodernizowany model, nazwany H80 o mocy 800 KM i z wydłużonym okresem międzynaprawczym z 3600 do 6600 h. Silniki tego typu były opracowywane w Czechach (zobacz: Czeskie testy H80), a w marcu ubiegłego roku rozpoczęły się ich testy certyfikacyjne.

Oba typy jednostek napędowych zostały wybrane jako wyposażenie zmodernizowanych samolotów wytwórni, oznaczonych jako L410 UVP-E20. Aircraft Industries zakłada, że co roku będzie produkował ponad 10 samolotów tego typu. Zawarta wczoraj umowa z GE zapewnia dla nich dostawy nowych silników M601E i H80.

Przedstawiciele Aircraft Industries poinformowali, że planują uzyskanie certyfikatu swojego samolotu, napędzanego parą H80, w połowie 2012.

Czesi wyprodukowali już pierwszego L410 UVP-E20 dla wojsk lotniczych Dżibuti. Samolot o nr seryjnym 2732, wystartował z lotniska w Kunowicach 23 stycznia. Przyszły użytkownik będzie go używał w standardowej konfiguracji dla 19 pasażerów. Otrzymał jednak zestawy, które pozwalają na szybką adaptację samolotu do roli salonki, maszyny sanitarnej oraz transportowej.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.