Reklama
Reklama

Helicópteros do Brasil S.A. (Helibras) zmodernizuje śmigłowce AS365K Panther lotnictwa wojsk lądowych. Prace zostaną zrealizowane w latach 2011-2021.

Jeden z 32 wykorzystywanych operacyjnie śmigłowców AS365K. Brazylijczycy zamierzają wykorzystywać część z nich nawet do 2045 / Zdjęcie: MO Brazylii

Brazylia zakupiła 36 Panther - wojskową wersję Eurocoptera AS365 Dauphin - w 1988. Do tej pory w służbie pozostały 32 maszyny.

Władze zdecydowały się na ich odmłodzenie i wydłużenie resursów o 25 lat. Zapewni to głęboka modernizacja, prowadzona przez Helibras, przedsiębiorstwo, w którym 45% udziałów posiada Eurocopter.

Zmiany będą polegać na wymianie silników i awioniki. Jednostki napędowe Turbomeca Arriel 2C2, zastąpią o 15% mocniejsze silniki nowszego modelu CG. Zainstalowany zostanie szklany kokpit z kilkoma wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi, a także cyfrowe urządzenia łączności i nowy autopilot.

Zakłady jedynego, brazylijskiego producenta śmigłowców mają opuszczać po 4 zmodernizowane maszyny rocznie, począwszy od 2011. Oprócz 32 egz., wykorzystywanych przez lotnictwo wojsk lądowych, Helibras odbuduje 2 kolejne śmigłowce z części posiadanych po pozostałych, zakupionych w 1988 Pantherach.

Dla Helibras jest to kolejne, istotne zlecenie własnych sił zbrojnych. W połowie ubiegłego roku rząd w Brasilii zdecydował o zamówieniu w tych stosunkowo niewielkich zakładach - zatrudniających ok. 300 osób - aż 50 średnich śmigłowców rodziny AS 532 Cougar, przy rosnącym udziale rodzimych podzespołów (zobacz: Rozwój Helibras).

Jeden z 32 wykorzystywanych operacyjnie śmigłowców AS365K. Brazylijczycy zamierzają wykorzystywać część z nich nawet do 2045 / Zdjęcie: MO Brazylii

Brazylia zakupiła 36 Panther - wojskową wersję Eurocoptera AS365 Dauphin - w 1988. Do tej pory w służbie pozostały 32 maszyny.

Władze zdecydowały się na ich odmłodzenie i wydłużenie resursów o 25 lat. Zapewni to głęboka modernizacja, prowadzona przez Helibras, przedsiębiorstwo, w którym 45% udziałów posiada Eurocopter.

Zmiany będą polegać na wymianie silników i awioniki. Jednostki napędowe Turbomeca Arriel 2C2, zastąpią o 15% mocniejsze silniki nowszego modelu CG. Zainstalowany zostanie szklany kokpit z kilkoma wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi, a także cyfrowe urządzenia łączności i nowy autopilot.

Zakłady jedynego, brazylijskiego producenta śmigłowców mają opuszczać po 4 zmodernizowane maszyny rocznie, począwszy od 2011. Oprócz 32 egz., wykorzystywanych przez lotnictwo wojsk lądowych, Helibras odbuduje 2 kolejne śmigłowce z części posiadanych po pozostałych, zakupionych w 1988 Pantherach.

Dla Helibras jest to kolejne, istotne zlecenie własnych sił zbrojnych. W połowie ubiegłego roku rząd w Brasilii zdecydował o zamówieniu w tych stosunkowo niewielkich zakładach - zatrudniających ok. 300 osób - aż 50 średnich śmigłowców rodziny AS 532 Cougar, przy rosnącym udziale rodzimych podzespołów (zobacz: Rozwój Helibras).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.