Reklama
Reklama

Lockheed Martin w ramach pięcioletniego kontraktu, zmodernizuje za 1,05 mld USD awionikę i wyposażenie kokpitów w śmigłowcach MH-60R i MH-60S.

Para MH-60R Seahawk. Śmigłowce tego typu pzeznaczono w pierwszym rzędzie do zwalczania okrętów podwodnych / Zdjęcie: US Navy

Lockheed Martin poinformował, o otrzymaniu zlecenia od US Navy na dostawę 224 cyfrowych kokpitów i systemów planowania misji oraz sensorów do śmigłowców MH-60R Seahawk (śmigłowce ZOP) i MH-60S Knighthawk (śmigłowce transportowe/SAR, a w przyszłości także doposażone pod kątem działań przeciwminowych), wraz z pakietem logistycznym.

Umowa ma charakter ramowy. Dostawy i modernizacje śmigłowców będą realizowane w latach 2012-2016. Nowe zestawy wyposażenia otrzymają 162 maszyny modelu R i 62 modelu S. Program modernizacji obecnie wykorzystywanych wiropłatów rodziny MH-60 powinien zakończyć się w 2018 (obecnie lotnictwo US Navy posiada ok. 300 takich śmigłowców).

Umowa wieloletnia pozwoli na znaczne oszczędności. Według Dana Spoora, wiceprezesa ds. systemów lotniczych Lockheed Martin Systems & Sensor Mission, w porównaniu do rocznych kontraktów, porozumienie ramowe zapewni zmniejszenie kosztów o ponad 10%.

Para MH-60R Seahawk. Śmigłowce tego typu pzeznaczono w pierwszym rzędzie do zwalczania okrętów podwodnych / Zdjęcie: US Navy

Lockheed Martin poinformował, o otrzymaniu zlecenia od US Navy na dostawę 224 cyfrowych kokpitów i systemów planowania misji oraz sensorów do śmigłowców MH-60R Seahawk (śmigłowce ZOP) i MH-60S Knighthawk (śmigłowce transportowe/SAR, a w przyszłości także doposażone pod kątem działań przeciwminowych), wraz z pakietem logistycznym.

Umowa ma charakter ramowy. Dostawy i modernizacje śmigłowców będą realizowane w latach 2012-2016. Nowe zestawy wyposażenia otrzymają 162 maszyny modelu R i 62 modelu S. Program modernizacji obecnie wykorzystywanych wiropłatów rodziny MH-60 powinien zakończyć się w 2018 (obecnie lotnictwo US Navy posiada ok. 300 takich śmigłowców).

Umowa wieloletnia pozwoli na znaczne oszczędności. Według Dana Spoora, wiceprezesa ds. systemów lotniczych Lockheed Martin Systems & Sensor Mission, w porównaniu do rocznych kontraktów, porozumienie ramowe zapewni zmniejszenie kosztów o ponad 10%.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.