Reklama
Reklama

Najnowszy Apache dla US Army

W ubiegłym tygodniu Boeing przekazał uroczyście pierwszego AH-64D Apache Block III dla US Army. W jego ślad może pójść nawet 690 kolejnych maszyn.

Przekazaniu śmigłowca towarzyszyła uroczysta oprawa. Niemal wszystkie z 26 zastosowanych nowych systemów lub technologii zostało ukrytych pod obudową kadłuba. Postronny widz może jedynie ocenić zmiany po nowych, kompozytowych łopatach wirnika głównego / Zdjęcie: Boeing

Zaprezentowany śmigłowiec stanowi drugą modernizację AH-64D. Pierwsza (Block II) miała za zadanie przede wszystkim zwiększyć bezpieczeństwo lotów, poprawić potencjał systemów przekazu danych i - w niewielkim stopniu - zwiększyć moc silników. Pierwszy śmigłowiec tej wersji został przekazany wojsku w 2003.

Kolejna modernizacja dotyczy instalacji lub wymiany 26 systemów śmigłowca. Część z nich dotyczy układu napędowego: zastosowania nieco mocniejszego silnika T700-GE-701D, przekładni, przystosowanej do większych obciążeń oraz kompozytowego wirnika głównego. Maszyna otrzymała również wzmocnione podwozie.

Załoga będzie mogła kierować rozpoznawczymi bsl i wykorzystywać najnowsze urządzenia przekazu danych.

Boeing otrzymał zlecenie na przebudowę 51 śmigłowców, w ramach produkcji niskoseryjnej. Koncern liczy, że lotnictwo US Army zdecyduje się zmodernizować łącznie nawet 690 egz. AH-64D.

Przekazaniu śmigłowca towarzyszyła uroczysta oprawa. Niemal wszystkie z 26 zastosowanych nowych systemów lub technologii zostało ukrytych pod obudową kadłuba. Postronny widz może jedynie ocenić zmiany po nowych, kompozytowych łopatach wirnika głównego / Zdjęcie: Boeing

Zaprezentowany śmigłowiec stanowi drugą modernizację AH-64D. Pierwsza (Block II) miała za zadanie przede wszystkim zwiększyć bezpieczeństwo lotów, poprawić potencjał systemów przekazu danych i - w niewielkim stopniu - zwiększyć moc silników. Pierwszy śmigłowiec tej wersji został przekazany wojsku w 2003.

Kolejna modernizacja dotyczy instalacji lub wymiany 26 systemów śmigłowca. Część z nich dotyczy układu napędowego: zastosowania nieco mocniejszego silnika T700-GE-701D, przekładni, przystosowanej do większych obciążeń oraz kompozytowego wirnika głównego. Maszyna otrzymała również wzmocnione podwozie.

Załoga będzie mogła kierować rozpoznawczymi bsl i wykorzystywać najnowsze urządzenia przekazu danych.

Boeing otrzymał zlecenie na przebudowę 51 śmigłowców, w ramach produkcji niskoseryjnej. Koncern liczy, że lotnictwo US Army zdecyduje się zmodernizować łącznie nawet 690 egz. AH-64D.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.