Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

F-35 za T-50

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 27 marca 2013

Przedstawiciel Lockheed Martina zadeklarował przekazanie KAI części technologii szkolno-bojowego T-50, jeśli Korea Południowa zdecyduje się na zakup samolotu wielozadaniowego F-35A.

F-35A z otwartymi komorami uzbrojenia. Przekazanie przez Lockheed Martin części technologii samolotu T-50 zwiększyłoby udział południowokoreańskiego przemysłu w wytwarzaniu rodziny tych samolotów szkolno-bojowych i bojowych oraz zmniejszyłoby uzależnienie do amerykańskiego koncernu / Zdjęcie: Lockheed Martin

Dave Scott, dyrektor ds. sprzedaży międzynarodowej myśliwców Lockheed Martin F-35, w wywiadzie dla The Korea Herald przekonywał do zakupu przez Seul Lightningów II. Samoloty te rywalizują z Eurofighterami i myśliwcami Boeinga F-15SE w przetargu na 60 samolotów wielozadaniowych (Trzy oferty dla Korei, 2012-06-18, Wybór FX-III przesunięty na 2013, 2012-12-18).

Zadeklarował, że w przypadku wyboru F-35A, jego spółka przekaże część technologii wykorzystywanych przy budowie koreańskiego szkolno-bojowego KAI T-50 i jego pochodnych. Faktem jest bowiem, że wiele kluczowych rozwiązań i podzespołów nadal jest dostarczanych przez Lockheed Martina. Koncern zablokował nawet możliwość wykorzystania w bojowej odmianie tego samolotu nowoczesnego radiolokatora z anteną ze skanowaniem fazowym, by nie mógł on konkurować z F-16 (Amerykanie blokują rozwój T-50, 2009-01-16).

Scott zasugerował, że decyzja władz w Seulu o ewentualnym zakupie F-35A będzie jednym z atutów w amerykańskim w przetargu na zakup nowych samolotów szkolenia zaawansowanego (Kolejne opóźnienie T-X?, 2013-02-24). Koreańska KAI i Lockheed Martin oferują w nim T-50, który rywalizuje z Alenia Aermacchi T-100 Master –zamerykanizowaną wersją M-346 – i najnowszą odmianą BAE Systems Hawk (Razem zaproponują T-100 dla USAF, 2013-01-21).

Zlecenie amerykańskich wojsk lotniczych będzie prawdopodobnie największym na świecie. Pierwsza transza dostaw obejmie prawdopodobnie 350 maszyn. Całkowite zapotrzebowanie wszystkich rodzajów sił USA szacowane jest na ok. tysiąc samolotów tej klasy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.