Reklama
Reklama

Boeing zaprezentował demonstrator F-15E, nazwany Silent Eagle, ponieważ ma charakteryzować się zmniejszoną sygnaturą radarową, dzięki m.in. nowym zbiornikom konforemnym, służącym jako komora uzbrojenia.

F-15E Silent Eagle. Widoczne wykorzystanie zbiorników konforemnych, jako komór uzbrojenia. Nie można jednak ukrywać, że zaproponowane zmiany jedynie zmniejszą sygnaturę radarową. Ze względu na kształt płatowca, nowy F-15 nie może równać się w tej kwestii na najnowszymi konstrukcjami / Zdjęcie: Boeing

F-15 jest konstrukcja schyłkową. Lotnictwo USA pokłada wszystkie nadzieje w nowoczesnych F-22 Raptor i rozwijanych F-35. Konstrukcja Boeinga została ostatnio sprzedana do Singapuru i Korei Południowej, jednak oba te państwa traktowały transakcje, jako rozwiązania przejściowe, przed pozyskaniem maszyn klasy F-35.

W związku z tym Boeing przygotował kolejny wariant swojej konstrukcji. Demonstrator (a raczej makieta samolotu) została wykonana z użyciem materiałów, absorbujących fale radarowe, pochylono również stateczniki pionowe, pod kątem 15º, dla zmniejszenia powierzchni odbicia radarowego. Najważniejszą zmianą jest jednak przeprojektowanie zbiorników konforemnych. Mogą one służyć do zabierania dodatkowego paliwa, jak również - zamiennie - jako komora uzbrojenia dla pocisków powietrze-powietrze rodziny AIM-9 i AIM-120 oraz systemów do atakowania celów powierzchniowych, w tym Direct Attack Munition (JDAM) czy Small Diameter Bomb (SDB).

Boeing poszukuje parterów do zaprojektowania i budowy nowych zbiorników konforemnych. Nie chce samodzielnie ponosić ciężaru rozwoju konstrukcji, o niepewnych perspektywach sprzedaży. Teoretycznie oferta skierowana jest do państw, wykorzystujących większe ilości samolotów rodziny F-15, w tym Arabii Saudyjskiej, Japonii czy Izraela.

F-15E Silent Eagle. Widoczne wykorzystanie zbiorników konforemnych, jako komór uzbrojenia. Nie można jednak ukrywać, że zaproponowane zmiany jedynie zmniejszą sygnaturę radarową. Ze względu na kształt płatowca, nowy F-15 nie może równać się w tej kwestii na najnowszymi konstrukcjami / Zdjęcie: Boeing

F-15 jest konstrukcja schyłkową. Lotnictwo USA pokłada wszystkie nadzieje w nowoczesnych F-22 Raptor i rozwijanych F-35. Konstrukcja Boeinga została ostatnio sprzedana do Singapuru i Korei Południowej, jednak oba te państwa traktowały transakcje, jako rozwiązania przejściowe, przed pozyskaniem maszyn klasy F-35.

W związku z tym Boeing przygotował kolejny wariant swojej konstrukcji. Demonstrator (a raczej makieta samolotu) została wykonana z użyciem materiałów, absorbujących fale radarowe, pochylono również stateczniki pionowe, pod kątem 15º, dla zmniejszenia powierzchni odbicia radarowego. Najważniejszą zmianą jest jednak przeprojektowanie zbiorników konforemnych. Mogą one służyć do zabierania dodatkowego paliwa, jak również - zamiennie - jako komora uzbrojenia dla pocisków powietrze-powietrze rodziny AIM-9 i AIM-120 oraz systemów do atakowania celów powierzchniowych, w tym Direct Attack Munition (JDAM) czy Small Diameter Bomb (SDB).

Boeing poszukuje parterów do zaprojektowania i budowy nowych zbiorników konforemnych. Nie chce samodzielnie ponosić ciężaru rozwoju konstrukcji, o niepewnych perspektywach sprzedaży. Teoretycznie oferta skierowana jest do państw, wykorzystujących większe ilości samolotów rodziny F-15, w tym Arabii Saudyjskiej, Japonii czy Izraela.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.