Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa DC-9 w Kongo

Lotnictwo cywilne, 15 kwietnia 2008

Należący do kompanii Hewa Bora samolot DC-9 rozbił się po starcie z lotniska Goma we wschodnim Kongo. W katastrofie zginęło około 80 osób.

Samolot DC-9-51 (S9-DBH) z 79 pasażerami i 6 członkami załogi na pokładzie startował ok. 14:30 czasu lokalnego do odległej o 1100 km stolicy Kongo - Kinszasy. Po upadku na ziemię zapalił się. Według różnych agencji, katastrofę przeżyło co najmniej 6 osób, w tym jeden z pilotów.

W ostatni piątek Unia Europejska dołączyła Hewa Bora Airways do czarnej listy przewoźników lotniczych, którym zakazuje się lotów do państw UE. Linie lotnicze z Konga są uważane za niebezpieczne ze względu na niski poziom obsługi i fatalny stan techniczny samolotów.

DC-9-51 (cn 47731/860), który uległ katastrofie, został dostarczony Eastern Airlines, jako N992EA, w sierpniu 1977. Później był leasingowany przez TWA i Allegiant jako N401EA. Hewa Bora Airways kupiły go w 2005.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.