Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

42 mln egz. zagubionych bagaży

Lotnictwo cywilne, 17 kwietnia 2008

Według spółki SITA, w ubiegłym roku linie lotnicze i obsługi lotnisk nie dostarczyły pasażerom na czas 42 mln sztuk bagaży, czyli o 25% więcej niż w 2006.

SITA dostarcza systemy i oprogramowanie, wspomagające pracę służb lotniskowych i załóg samolotów, w tym nadzorujące losy zagubionych bagaży. Tych ostatnich dostarczyła już ponad 400 dla portów lotniczych większości państw świata. Na tej podstawie SITA tworzy raporty o liczbie traconych przez pasażerów rzeczy.

Okazuje się, że w ubiegłym roku odprawiono 2,25 mld sztuk bagaży. 2% z tej liczby - czyli ok. 42 mln - nie trafiło do rąk pasażerów. To o 25% więcej, niż w 2006. Większość przesłano jednak właścicielom w ciągu 48 h. Z wyjątkiem 1,3 mln walizek, plecaków i paczek. Te zginęły bezpowrotnie, a straty doświadczył statystycznie co 2-tysięczny podróżny (0,0005% pasażerów).

W połowie przypadków, przyczyną zagubień było złe przekierowanie bagaży w czasie przesiadek w tranzytowych portach lotniczych. Rzadszym powodem było niezaładowanie bagażu do samolotu (zobacz: Blamaż na Heathrow), błędy w procedurze biletowej i kwestie bezpieczeństwa. Mniejsze znaczenie miały takie czynniki, jak nieodpowiednia obsługa w portach docelowych, zbyt mała pojemność ładunkowa samolotów czy błędy w oznakowaniu bagaży.

Problemy te doprowadziły do sporych strat linii lotniczych. Średni koszt dostarczenia bagażu bezpośrednio do rąk pasażera (często po locie na drugi koniec świata) lub koszty odszkodowań wynoszą 90 USD, za jedną sztukę, co przy 42 mln egz., daje 3,8 mld USD, wartość wystarczającą na zakup kilkunastu samolotów pasażerskich średniej wielkości lub ponad 80 samolotów regionalnych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.