Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat FAA dla ATR serii -600

Lotnictwo cywilne, 30 kwietnia 2013

FAA przyznała Certyfikat Typu samolotom ATR serii -600. Oznacza to rozpoczęcie ich eksploatacji w krajach uznających przepisy amerykańskich władz lotniczych.Od czasu rozpoczęcia programu w październiku 2007, konsorcjum ATR zebrało zamówienia na ponad 300 samolotów ATR 42-600 i ATR 72-600 / Zdjęcie: ATR

Dotychczas francusko-włoska spółka ATR (Aerei da Trasporto Regionale / Avions de Transport Régional) mogła pochwalić się analogicznym dokumentem przyznawanym przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA, Certyfikat dla ATR 72-600, 2011-06-01). Wydanie Certyfikatu Typu przez Federalną Agencję Lotniczą (FAA) pozwala na wykonywanie lotów komercyjnych przez ATR 42-600 (Oblot ATR 42-600, 2010-03-05) i ATR 72-600 użytkowanych przez kraje uznające jurysdykcję amerykańskich władz lotniczych.

Dzięki ścisłej współpracy pomiędzy EASA i FAA, Amerykanie mogli wykorzystać w procesie certyfikacyjnym wyniki większości prób zrealizowanych przez Europejczyków.

Konieczne było jedynie wykonanie lotów uzupełniających, w trakcie których piloci-oblatywacze FAA sprawdzili działanie nowej awioniki glass cockpit, układów łączności i nawigacyjnych oraz układów nadzorujących. Zbadano także funkcjonowanie układu zarządzania lotem, automatycznego pilota, komputera pokładowego służącego do obsługi technicznej i monitorowania zabezpieczeń oraz układu alarmowania załogi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.