Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Transatlantycki przelot MV-22B

Lotnictwo wojskowe, 02 maja 2013

Pionowzloty MV-22B Osprey ze składu US Marine Corps wykonały najdłuższy w historii przelot. Jego trasa wiodła nad Atlantykiem, z USA do Hiszpanii.Ospreye ze składu SP-MAGTF CR w bazie Moron De La Frontera po zakończeniu transatlantyckiego przelotu / Zdjęcie: US Marine Corps

Historyczny wyczyn odbył się 27 kwietnia. 6 MV-22B ze składu Marine Medium Tiltrotor Squadron 365 wystartowało z bazy MCAS New River w Karolinie Pd. Po 15 h lotu wszystkie wylądowały w hiszpańskiej bazie Moron De La Frontera. W trakcie przelotu Ospreye pobierały paliwo z 2 tankowców KC-130J ze składu Marine Aerial Refueler Transport Squadron 252.

Był to najdłuższy do tej pory lot, wykonany przez MV-22B, a zarazem pierwszy wykonany w tak licznej formacji. W lipcu 2006 para Ospreyów z eskadry VMX-22, wyposażonych w dodatkowe zbiorniki paliwa, miała dokonać podobnego wyczynu, lecąc z New River do Farnborough. Wówczas MV-22B wykonały międzylądowanie w Goose Bay w Kanadzie. W dodatku następnego dni, podczas przelotu nad wodami Północnego Atlantyku załoga jednego z MV-22B odnotowała dwukrotny przypadek pompażu sprężarki. W efekcie pionowzlot musiał lądować w bazie Keflavik na Islandii i czekać na dostarczenie zapasowego silnika.

Szóstka MV-22B stacjonujących obecnie w Hiszpanii stanowi lotniczy komponent sił reagowania kryzysowego (Special-Purpose Marine Air-Ground Task Force, Crisis Response, SP-MAGTF CR). W ich skład wchodzi ok. 500 marines i marynarzy oraz personelu zabezpieczającego i logistycznego.

Ospreye mają być używane do zadań wojskowych oraz reagowania w ograniczonym zakresie w przypadku zagrożenia życia i zdrowia pracowników ambasad USA na obszarze Afryki. MV-22B posłużą do ewakuacji cywilów, niesienia pomocy ofiarom klęsk żywiołowych i transportu ludzi i ładunków.


Drukuj Góra